de burgemeester

ik volgde hem niet echt, dus ik kan ernaast zitten, maar hij maakte een goede indruk op mij: Alvaro Puertocarrero. Hij heeft een groothandel in Colgate-produkten, een bedrijf dat zijn vrouw voortzette tijdens zijn burgemeestersambt.

Na zijn aftreden als burgemeester, al weer meer dan vijf jaar geleden, kreeg hij een belangrijke functie in het gemeentelijke apparaat van de hoofdstad, een bolwerk van de huidige president. Binnen drie weken verliet hij deze functie, en dat gaf hem voor mij opnieuw veel bonuspunten. Hij ging weer vrolijk aan de slag in zijn eigen Colgate-groothandel. We groeten elkaar hartelijk sinds ik een gemeentelijke bijeenkomst bijwoonde en vragen stelde over de gemeentepolitiek op het vlak van de ruimtelijke ordening.

Een maand geleden kwam ik hem tegen in mijn vrijdagrestaurant met een  jonge vlam, teleurstelling bij mij, ook hij dus.

Ik zie zijn vrouw nog regelmatig in de plaatselijke bank, dus ze hebben wellicht een regeling getroffen en werkt ze nog steeds in hun bedrijf.

Vanavond waren ze opnieuw in mijn vrijdagrestaurant; ik heb geprobeerd een hekel te krijgen aan zijn nieuwe jonge vlam, is niet gelukt.

Langzaam, heel langzaam dringt het opnieuw tot me door dat een ontwikkelingsland zich vooral erg leent voor romantische dromen van europeanen zoals ik. En dat wordt dan heel simpel afgestraft

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op de burgemeester

  1. Stefania zegt:

    Tja, niets menselijks is de man vreemd. Je weet natuurlijk niet wat zich thuis afspeelde. Misschien vond zijn vrouw hem al langer niet meer leuk.

Geef een reactie

