Huishouden, veiligheid en liefde (3)

Anielka ken ik al meer dan tien jaar. Met het uithoudingsvermogen van een marathonloopster bleef ze me opzoeken en dat begon ik steeds meer te waarderen. Toen ik naar Nederland vertrok viel het afscheid erg zwaar.
Ik kon niet meer zeggen dan dat ik héél misschien over een tijdje terug zou komen.

In Nederland groeide ze uit tot hét symbool van alles wat ik mooi vind in Nicaragua. En zo nam ze héél mijn hart in beslag en daar kon niemand meer bij. Ik maakte daarom al na acht maanden een korte terugreis naar Nicaragua om daar een eind aan te maken.

In de twee jaar die volgden werd Anielka moeder van Carlos en Oscar. Zoals wel meer gebeurt waren de vaders al weer snel de hort op. Elk jaar kwamen we elkaar tegen om ons verhaal weer op te halen. En telkens zorgde een grote roze bril ervoor dat de wereld er heel mooi uitzag.

Inmiddels woon ik opnieuw in Nicaragua. Echter twaalf uur reizen van het stadje waar Anielka woont. Een paar maanden geleden belde ze me op dat ze me wilde opzoeken.
Het weerzien was weer heel leuk en opnieuw leek het alsof ze nooit was weggeweest.

In mijn huis ontpopte ze zich als ama de casa. Ze begon mijn keuken een grondige beurt te geven, en ook de wasplek op de patio. Voor de vloer had ze Azistin nodig en dat had ik niet in huis. Een beetje diesel zou ook goed zijn. Licht geïrriteerd ging ik diesel halen.

Toen ik in mijn auto van het bewaakte parkeerterrein terugreed naar mijn huis, kreeg ik een schrikbeeld voor ogen. Anielka zal toch niet deur voor me open doen als ik aankom bij mijn huis?

Tegelijk met mij komt mijn buurvrouw thuis met de auto en zij toetert naar haar personeel dat haar garage open moet. Anielka doet de deur voor me open.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Een reactie op Huishouden, veiligheid en liefde (3)

  1. Helena zegt:

    Apart dat u over Nicaragua schrijft! Mijn zus heeft er bijna 5 jaar gewoond met haar man en 2 kinderen. Ik ben er ook geweest! Managua, Leon, Masaya, Granada, Ometepe, heb ik bezocht.. prachtig!

Geef een reactie

