Huishouden, veiligheid en liefde (2)

Opnieuw heb ik me voorgenomen mijn eigen zaakjes te regelen, dat wil zeggen mijn eigen rommel op te ruimen en mijn eigen kleren te wassen. In welke bijbel staat dat je kleren door een vrouw gewassen moeten worden?

Deze vraag stellen is roepen om problemen. Eén van de onuitgesproken reakties is dat je homo bent omdat je niet wilt dat je kleren door een vrouw worden gewassen. Een nogal beperkte visie op de homo. Soms moet je die vraag dus toch maar stellen.

Het is heel lekker om om half zeven ‘s morgens om een beetje met je kleren en het water in de weer te zijn. De zonnestralen op je rug voel je aan kracht winnen, en een half uurtje later hangt alles lekker te drogen, om elf uur ‘s ochtends kan je kleren al weer aan, wel nog even strijken natuurlijk.

Deze bezigheden houden wel in dat ik om halftien ‘s morgens, na het vegen en het dweilen van de betegelde vloer het gevoel heb dat ik al heel lang bezig ben. Dan douchen/ontbijten en naar de postbus om de post/krant op te halen. Email checken, volkskrantweblog ook. Om half elf arriveer ik op mijn echte werk.

Langzaam dringt het tot me door dat mijn aktiviteiten tussen half zeven en half tien geen corvee zijn, maar het is gewoon echt werk dat bevrediging kan geven.

Het is stoepje vegen terwijl het sneeuwt, dat wel, maar die armspier-oefeningen op de sportschool is dat ook niet de eeuwige herhaling? En hier op mijn kleine patio stinkt het niet naar andermans zweet en kan ik ook luisteren naar de muzieksmaak van mijn buurvrouw en de héél andere ritmes die zij heeft tijdens het wasritueel. Zolang ik hier alléén woon, is een wasmachine gewoon onzin met een hoop lawaai die het kwetteren van de vogels naar de achtergrond verdrijft.

Als je het dagelijkse een beetje bijhoudt kost de was maar een half uurtje. Met de vloer komt daar wel nog een uur bij, en het strijken en het maken van de heerlijke vruchtendranken nog eens een uur. Zeg in totaal drie uur. Drie uur lekker husselen, muziekje erbij enzo.

Een leuke baan waar veel dames hier uit de omgeving naar uitkijken en ik begin dat te begrijpen en te waarderen.

.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

7 reacties op Huishouden, veiligheid en liefde (2)

  1. Ronnie Weessies zegt:

    Morning glory!

  2. hutblogger zegt:

    een frisse blik op de werkelijkheid.. zo ga ík straks ook de was nog leuk vinden.
    met de groetjes vanaf http://marlis.web-log.nl

  3. carazo zegt:

    dank heren, voor uw woorden!

  4. BasIs zegt:

    Als je ’t zo stelt ga ik ’t zelfs begrijpen!

  5. Rob Alberts zegt:

    Uit besparingsmotieven heb ik mijn schoonmaakster weg gestuurd.
    Genieten van het huishouden doe ik nog steeds niet.

    Juist de verzorging van mijn kleding en de was vind ik een vervelende bezigheid.
    Een liefhebbende vrouw is daarom van harte welkom in mijn huis.

    Vriendelijke groet,

    • je zoekt een liefhebbende huishoudster als het ware, als de ware

      • Rob Alberts zegt:

        Dat is wel een simplificatie.
        Mijn was heb ik altijd zelf gedaan, ook in relaties.
        Ook het geworstel met een strijkbout is altijd min geworstel gebleven.

        Maar een huishouden delen blijft plezieriger.
        De avances van mijn schoonmaaksters heb ik altijd links laten liggen.

        Ach, dat kleden voor een bruiloft zoals jij dat elders beschrijft doe ik liever voor mijn lief.

        Vriendelijke groet,

Geef een reactie

