de wiskunde in de groep (2)

er is een wiskundige methode die je kan helpen om het resultaat te optimaliseren als je verschillende doelen hebt. Doelen die onderling nauwelijks te vergelijken zijn en heel moeilijk tegen elkaar af te wegen. Stel je hebt een bedrijf, je wilt dus winst maken maar ook hoogwaardige werkgelegenheid bieden aan veel mensen: hoeveel robots van welke kwaliteit moet je dan inzetten? Dit in Nederland en in het jaar 2022?

De dochter in mijn vorige blogpost wil denk ik wel meer weten over dit onderdeel in de wiskunde, want zij

+ wil dat haar ouders bij elkaar blijven + wil dat haar vader het naar zijn zin heeft + is nieuwsgierig naar de geheimpjes van haar vader, al was het maar dat ze dan beter het doel kan bereiken dat haar vader het naar zijn zin heeft + en omdat zij geheid bij haar vader gaat wonen, mochten haar ouders toch uit elkaar gaan, dit omdat haar iets oudere broer bij zijn moeder gaat wonen, en ze de kinderen eerlijk willen verdelen.

De nieuwsgierigheid naar de geheimpjes van haar vader kan haar dus ook helpen als haar ouders gewoon bij elkaar blijven, dit kan verklaren dat zij ook het dagboek inkijkt met het risico van een grote rel. Zeker als ze dat tegelijk doet met haar moeder. Doch ze kan dan haar moeder ook gerust stellen en haar erop wijzen dat het slechts om een avontuurtje gaat bij vader, hij is niet verliefd op M. en wil ook geen kinderen bij haar, dit stelt ook haar zelf gerust. Zeker in katholieke kringen helpt dit argument heel goed om de vrede weer te tekenen. Zo beschreef Frank Koerselman dit al helder in zijn boek WIE WIJ ZIJN.

Advertentie
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s