steeds vaker vergeet ik zijn naam

maar vandaag had ik hem weer nodig bij de kassa. Hij kon prachtige verhalen vertellen over zijn geplande ontmoetingen met de meisjes achter de kassa bij de Albert Heijn. Gepland omdat je ergens moet afrekenen tenslotte en de meisjes hebben daar ook geen enkel bezwaar tegen, hebben hun minimumloon en alles meer is meegenomen. Hij gaf hen meer.

Vandaag een succesvolle dag, nam een beslissing via mijn advocaat, ging lunchen in mijn naburig dorp, het voelde goed. Drink geen wijn thuis zonder bezoek maar gunde mij vanavond wel wat dus in de supermarkt vond ik een mooie wijn en behoorlijk afgeprijsd.

Nu is dat steeds de vraag, de afgeprijsde prijs is heel vaak nog net niet bekend bij de kassa, dus vraag ik bij de kassa altijd eerst wat gaat me deze fles wijn kosten?

De man achter de kassa noemde een prijs van tegen de 500 cordoba, laat dan maar zitten want ik las een prijs van 276,50 cordoba. Hij maakte de balans op van de rest van mijn aankopen, dat kwam op 212 cordoba maar vroeg aan een kollegaa van hem om de prijs van de wijn te checken en zij kwam alras terug met de prijs van 276,50 cordobaas. Ok, doe toch maar want voor die prijs ben ik helemaal accoord.

Komt ze even later aan met een pak maandverband in de aanbieding en de man van de kassa gaf me de factuur, hoger dan het door mij berekenden 212 plus 276 zeg ongeveer 488. Ze vertelt dat ik niet verplicht ben het pak maandverband te kopen om het verschil tussen mijn aankopen en de te hoge factuur van ruim boven de vijfhonderd cordoba.

Dat is mooi, maar geef mij nu maar een correcte factuur en ik laat het maandverband liggen waar het ligt, ook mijn vrienden R.V en I.K in mijn naaste omgeving zitten niet te springen om een pak maandverband in de aanbieding, het was net juist door hen dat ik me extra witte wijn gunde.

De cheffin dame ging af en nam mijn fles wijn mee naar achteren, die ik al had betaald tot een totaal bedrag van 488 cordoba. Ik maakte daartegen bezwaar en kreeg mijn fles terug bij mijn overige boodschappen.

Mijn stemvolume steeg enigszins zoals vaker in dit tiepe situaties en dat is hier in dit land niet gebruikelijk, De tengere bewakingsambtenaar bij de uitgang met een vervaarlijk uitziende walkietalkie in zijn borstzak kwam op me af met het gebaar wat te dimmen. Ik had vooral aandacht voor zijn walkietalkie en vroeg hem of ik die even mocht lenen om met uw baas te praten? ik maakte daarbij armbewegingen, en ook armbewegingen richting de kassa waar verschillende onderdelen mobiel zijn, dat toonde ik soepel aan.

Een subhoofd kwam vervolgens langs om uitleg te geven over een factuur van ver boven de vijfhonderd. Ze was nog niet begonnen of ik zei dat ik simpel een factuur wil voor de aankopen die ik deed en geen behoefte heb aan teksten die daar niet toe doen. Het kwartje viel tenslotte ook bij haar, vijf minuten later had ik een goeie factuur, want een van de medewerkers offerde zich op om mijn aankopen voor haar rekening te nemen en leende mij haar factuur.

Ik had echter al door de eerdere hogere factuur teveel bonuszegels ontvangen, ik bood aan dat ook te corrigeren, maar ik mocht het teveel van de bonuszegels behouden. Waarschijnlijk doe ik met de bonuszegels helemaal niks, maar hun gebaar was ok, en ik verliet de winkel om er weer terug te komen, morgen al.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie