het was niet zo bedoeld

zei de kleurrijke Peter Sagan nadat hij zijn vriend Mark Cavendish de hekken in had gereden, hoe kunnen we dat opvatten?

  • het was niet zijn bedoeling dat Cavendish zou vallen
  • het was niet zijn bedoeling dat Cavendish zijn schouder zou breken
  • het was niet zijn bedoeling dat Cavendish de Tour moet verlaten
  • het was niet zijn bedoeling dat nog twee renners een doodsklap maakten

 

het zou er nog bij moeten komen, dat het wel je bedoeling was, een aanklacht voor moord en voor twee keer doodslag is dan heel erg logisch. Het is mijn bedoeling dat ik je nooit meer op een fiets zie.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op het was niet zo bedoeld

  1. Ik mis de bronvermelding van de titel “het was niet zo bedoeld”

    • het is opgetekend uit de mond van Sagan, door mij en door veel journalisten, die laatsten stelden geen extra vragen helaas.

      • aanvulling op mijn eerdere reaktie: je kunt de bron ook bij Kant vinden, het categories imperatief: de leidraad van het zedelijk bewustzijn. Hier praktisch te vertalen als: Ik, Peter Sagan wilde heel netjes van Cavendish winnen, en dan hoef ik me niet te bekommeren over de manier waarop.

  2. Het is juist dit optekenen dat nogal imperatief is.

    De bedoeling bij de Tour de France is nog steeds niet een veilige rit voor de coureurs.
    Nog minder heeft ‘De Tour’ een bezorgdheid om een zedelijk bewustzijn van de kijker.
    Tour de France 2017 staat qua veiligheid even ver als de formule 1 (autosport) eind jaren zestig.
    Gladiatoren rijden in de piste.

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3016945

    Sagan, in deze, aan de schandpaal nagelen is niet wetenschappelijk noch emotioneel logisch qua vertier.

Geef een reactie

