het nieuwe netwerk van M.

ik ben hardstikke nederlands, vier jaar oud en onze au-pair spreekt spaans en ik ook al wat. Het buskruit is al lang uitgevonden, dus mijn ouders doen iets anders. Ze besloten een zusje voor mij te organiseren in Nicaragua. Dat gaat zomaar lukken. Sinds een paar weken heb ik een spaanssprekend zusje M. Zij is veertien maanden oud en een beetje ongeduldig tijdens etenstijd. Dan roept ze om agua terwijl ze liever melk heeft. Ze woonde tot voor kort in een kindertehuis waar de verzorgsters ook spaans spreken, maar daar heten ze geen au-pair. Haar vader kent ze niet, en nu mag mijn vader voor haar een rol spelen. En mijn moeder ook. Als alles goed gaat leert ze binnenkort mijn au-pair in Nederland kennen, die spaans spreekt zoals ik al zei. Toch komt ze dan in een ander netwerk, zo heet dat geloof ik.

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

