Loba en Lobbes

Loba is de teef die vaak met mijn buurkinderen meekwam op bezoek. Ze heeft de onhebbelijke gewoonte te knagen op mijn schoenveters of ook op de stevige draden van mijn hangmat. Op een zeker moment kwam een vierde hond mee op bezoek met mijn buurkinderen, dat was voor mij de grens, ik stelde duidelijk die grens: drie kan ik aan maar vier niet. Helaas kwam Loba vaak mee als derde.

Nu is Loba helemaal alleen bij mijn nieuwe buurman, ze heeft haar periode. Ze vindt het leuk de daad te verrichten op mijn balkon. Dit keer is het met Lobbes, een goeierd. Die wel achter Loba aan de buitentrap omhoog durft, maar niet in zijn eentje dezelfde trap af. Eergisteren heb ik met hulp van mijn buurman Lobbes de trap afgeholpen, dat ging niet zonder stress wederzijds.

Vervolgens heb ik de trap gebarricadeerd, maar dat bleek niet voldoende. Lobbes huist weer op mijn balkon en Loba is al lang weer vertrokken.

Twee mogelijkheden heb ik: ik koop een ketting, bind Lobbes vast en trek hem de buitentrap af, een touw bijt hij immers stuk zo bleek eergisteren. Of ik laat hem op mij balkon, waar hij op een zeker moment honger krijgt, of eerst nog even bezoek van Loba en dan toch honger krijgt waardoor hij toch de trap probeert af te dalen op zoek naar voedsel. Wat een stumperd. Ik neem hier vier dagen voor, dan gaat hij aan de ketting.

 

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

3 reacties op Loba en Lobbes

  1. Stefania zegt:

    Aan de hangmat knagen dat willen we natuurlijk niet. Maar een ketting vind ik ook zo sneu. Wat dacht je van een goed gesprek?

    • dat is een idee Stefania, dat ik een hondenfluisteraar zoek, ik ben dat zelf niet. Vanaf mijn vierde jaar heb ik een problematisch relatie met grote honden, toen ik in mijn rug werd aangevallen door een jachthond, zonder logische reden. Lobbes is ook zo iets, dat heb ik niet verzonnen, alleen zijn naam, Loba is haar echte naam.

      • opgelost! Mijn nachtwaker Uriel bood aan mij te helpen, hij nam zijn eigen touw mee, ontdekte dat het de hond van zijn zoon is: Lobbes is Bobby. Hij belt zijn zoon. Voordat die er is doet hij zelf een poging, het touw met een lus om de nek, Bobby probeert het door te bijten, Uriel maakt met hetzelfde touw twee lussen om Bobby´s bek, zodat ie niet meer kan bijten, Dit heeft bovendien het voordeel dat de lus niet zijn keel dichttrekt. Uriel trekt Bobby voor hemzelf uit de bovenste trede van de wenteltrap op. Dan een beetje duwen en Bobby krijgt het licht en loopt de trap af. Opnieuw de trap gebarricadeerd, maar nu beter.

Geef een reactie

