heerlijk, heerlijk

gisteren was het al drukkend weer, alsof er een onweersbui zat aan te komen. Maar ik liet me niet gek maken, pas over een maand breekt die eerste onweersbui los, ook al hebben we het regenwater nu al heel erg nodig. Zo nu en dan verandert de grote golfstroom qua richting in de Pacific Ocean, en dan krijgen we een superdroge droge tijd, die normaal duurt van december tot begin mei. Dit jaar was het begin november al droog, tel uit: november, december, januari, februari en maart, vijf maanden zonder regen. In tien jaar was het niet zo droog als dit jaar. Het paard dat mijn gras omtovert in puike mest moet bijgevoerd worden, zondags gaat ie elders logeren omdat hij zich bij mij te pletter verveelt, want niks te snaaien.

Ook de vogels lieten zich gisteren niet gek maken, in de derde week van april gaan ze de regen aanroepen, een week lang geven ze een oorverdovend concert om God de Natuur over te halen die regen nu maar eens te laten vallen. Ze lieten zich gisteren niet ringeloren door het drukkende weer en waren gewoon druk bezig met hun geliefden..

En dan toch, vanmiddag een wolkbreuk, een maand te vroeg, ik reed net weg in mijn bolide maar bleef geparkeerd staan om te genieten van de watermassa die naar beneden kwam, en maar hopen dat het even zou aanhouden. Mijn gebed werd verhoord, een heel behoorlijk hoeveelheid daalde neer, genoeg om deze maand tot aan de eerste regen in mei te overbruggen.

Nog een uur na de bui buiten gewandeld om de heerlijk geuren van de kruiden op te snuiven, het paard is opgewonden, de honden van de buren zijn in carnavalstemming, heerlijk, heerlijk.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op heerlijk, heerlijk

  1. Stefania zegt:

    Fijn dat het eindelijk regent, het ziet ernaar uit dat het hier in Malaga een lange hete zomer wordt want ook hier gebrek aan regen.

Geef een reactie

