David in memoriam

in het sushi-restaurant is zij ook, ze heeft een bijzondere, en erg mooie haardracht maar ze praat te luid, alsof ze uit de Verenigde Staten komt, die praten heel vaak veels te hard.

Zoals David Mc G. Hij noemt me zijn vriend en dat was ook zo totdat de mensen aan het tafeltje naast ons in het restaurant vertrokken naar de verst gelegen tafel omdat zijn volume te hoog stond. Ging het wellicht over Obama’s pogingen om een fatsoenlijke ziektenkostenverzekering in het leven te roepen, nee hij vertelde over een dame die hem verleidde tot de daad en hem op slinkse wijze honderd cordoba afhandig maakte. Dit bedrag van ongeveer vijf dollar is een schijntje, maar het is natuurlijk niet netjes van de betreffende dame zonder deal vooraf.

Als ik hem uit eten uitnodig, ben ik best bereid persoonlijke verhalen aan te horen, maar niet zodanig dat andere gasten van het restaurant het pand verlaten. Na bovenstaande ervaring sprak ik hem daarop aan toen we in de lounge van het restaurant plaatsnamen voor een afzakkertje. Het kostte mij moeite om hem van mijn ergernis te overtuigen. Vanaf dat moment voelde ik me iets minder zijn vriend.

Onlangs vertrok hij naar een naburige provincie, in zijn daar gehuurde kamer in een hospedaje werd hij overvallen door een hartaanval.  Hijzelf lijkt achteraf redelijk voorbereid op zijn verscheiden, hij bepaalde in zijn testament nauwkeurig onder welke mangoboom zijn as uitgestrooid moet worden.

Dat hebben we pas gedaan, ik nam mijn buurkinderen mee die David ook hebben leren kennen en speelde een preludium bij het uitstooien van zijn as. Hij ruste in vrede.

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op David in memoriam

  1. A. Dapie zegt:

    ja sommige mensen hebben een harde stem en ze hebben dat niet in de gaten. In de trein loop ik een paar wagonnen verder, desnoods sta ik op het gangpad. Moge David Mc G. nu eindelijk zijn innerlijke stem hebben ontmoet.

  2. @ A.Dapie: dank, ook namens David Mc G.

Geef een reactie

