machismo(8)

in machismo (7) beweerde ik dat westerse feministen niet goed in de gaten hebben in welke situatie de vrouwen in de derde wereld zich bevinden, vergeef me de generalisatie. Andersom is de allochtone vrouw die in Nederland aankomt verrast over de situatie in dit land. Abortus is hier heel eenvoudig en het lijkt hen simpel één van de vormen van de bestaande voorbehoedsmiddelen zoals de pil en het condoom etc.

In een veelgelezen blog werd verteld over een assertieve allochtone jonge vrouw van nog geen achttien jaar, die binnen anderhalf jaar drie keer een abortus liet plegen. Ik verbaasde me hierover, vooral over het feit dat eea doodnormaal werd gevonden op deze veelgelezen site.

Naar aanleiding van deze bijzondere ervaring vroeg ik  in 2010 ongeveer mijn politieke partij in de Tweede Kamer om een onderzoek naar de abortuspraktijk in Nederland. Het antwoord was dat er al onderzoeken bestaan uit het jaar 2002, en dat de praktijk in Nederland heel gunstig is, vergeleken met andere landen. Uit welk jaar de resultaten in de andere landen waren, werd niet meegedeeld. Samenvattend was het antwoord: er is geen enkele reden om onderzoek te doen naar de abortuspraktijk in Nederland, zo rond 2010.

Ik zei bekijken jullie het maar, tegen deze politieke partij, mijn contributie stopt

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

