mijn buurmeisje en god

Eveling, mijn buurmeisje is zeer nieuwsgierig en vond zowaar in mijn boekenkast een foldertje met bijbelteksten. Zij weet dat ik niet op hem ben en we diskussieerden daar opnieuw over, zij heeft thuis vier bijbels, maar nu drie want haar ouders hebben er eentje aan iemand kadoo gedaan. Zij mocht van mij die brochure houden.

Net als gisteren deden we spelletjes, een nieuw spelletje was gisteren op de eerste verdieping met ogen dicht achteruit lopen, handen aan de leuning van het balkon, een rondje rondom het huis. Ze had de brochure met de bijbelteksten in haar hand.

Ik vroeg aan haar: waarom heb je de leuning van het balkon nog nodig nu je god bij je hebt? Die uitdaging nam ze aan, zonder de geleiding van de balkonleuning liep ze met de ogen dicht achteruit en botste tamelijk fors daar waar de leuning een hoek van negentig graden maakte.

Okee, misschien beter toch zonder brochure stelde ik voor, ze ging akkoord, legde de brochure weg bij het beginpunt, maar met de opmerking dat ze in god blijft geloven. Daar ging ik op mijn beurt mee akkoord.

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

