machismo (4)

ik loop aan de linkerkant van de weg, zodat het tegemoetkomend verkeer mij heel dichtbij passeert. Ook die fietser met achter zich aan een agressieve pitbullachtige hond met spleetogen.

De pitbull laat de fietser gaan en richt zijn aanval nu op mij, ik verdedig me met handen en voeten en maak daarbij veel lawaai, tot op zeker tweehonderd meter is mijn vloeken en tieren te horen. Ondertussen probeer ik door te lopen, we passeren twee vrouwen, één van de vrouwen roept iets naar de pitbull en ze slaat hem met een soort sjaal, dat heeft geen effect. Twee mannen aan de overkant van de straat gooien een steen naar de hond, mis. Iets voorbij de twee vrouwen geeft de pitbull het op, gelijkspel, hij heeft mij niet geraakt en ik de hond niet. Ik ben erg tevreden maar sta te trillen op mijn benen. Ik kom twee joggers tegen die ik waarschuw voor de agressieve hond, enigszins overbodig want ze hadden het al van verre gehoord en gezien.

Even verderop is mijn vaste keerpunt, ik steek de weg over en met twee stenen in mijn hand ga ik weer richting gevaar. Ik passeer de twee mannen, dank hen voor hun hulp. Dan vertellen ze mij dat de pitbull van één van de twee vrouwen is. Dat verklaart een hoop. Ook dat de hond de fietser liet gaan en mij als grotere bedreiging zag, want lopend naar de vrouwen toe.

Ik ben des duivels op de vrouw-eigenaar van de pitbull maar mijn woede vervliegt in de gouden morgenstond want de dames zijn er niet meer.

ik haat chaperones, ik haat pitbullhouders

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

