machismo (3)

mijn vrouwelijke kollega A. bij onze ontwikkelingsorganisatie had een huishoudster. Onze organisatie heeft gender hoog in het vaandel staan, dat wil zeggen is heel alert en kritisch op het verschillend behandelen van man en vrouw.

Dus vroeg ik mijn kollega A.; is het het niet moeilijk je huishoudster (empleada) te vragen jouw kleren te wassen en jouw plee schoon te maken?

A. antwoordde: mijn empleada is mijn vriendin!

Dat leek mij ook wel wat en ik nam Maria aan

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Een reactie op machismo (3)

  1. Henk Helming zegt:

    Dat kan ik me voorstellen!

Geef een reactie

