machismo (2)

zij klopte aan tegen zonsondergang en vroeg of ze binnen mocht komen. Ik twijfelde geen seconde, kende haar vaag van gezicht en gokte op een nicht van Gloria, onze burgemeester voor wie ik werk.

Ik bood haar een koel biertje aan en nam er zelf ook één. Zij stelde zich voor als A., inderdaad  ver familie van Gloria, maar geen vriendin. Gloria weigerde immers om een bepaald perceel, eigendom aan haar direkte familie, terug te geven. Dat perceel was eerder door de huidige overheid geconfiskeerd, tot op de dag van vandaag dat is een groot onrecht. Of ik dat onrecht wil helpen bestrijden?

Ik probeerde uit te leggen dat ik als ambtenaar vooral technische adviezen geef aan het gemeentebestuur, waaronder Gloria.

Daarop gooide ze nieuwe argumenten in de strijd: haar lichamelijke aantrekkelijkheid. Niet een erg sterk argument en het maakte dat ik meteen begon haar de deur uit te werken. Het werd een genante onderhandeling, ze kon nog een biertje krijgen mits ze zou stoppen met haar avances en zou ophoepelen. En ik vroeg haar de volgende keer een chaperone mee te nemen

ik haat chaperones

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op machismo (2)

  1. Simen Vrederat zegt:

    Mooi geschreven.

Geef een reactie

