een meisje in de mist

ik kom terug van mijn sportuurtje vroeg in de morgen en zie mijn buurmeisje staan in de mist. Het mist hier bijna nooit, en mijn buurmeisje op mijn terrein op het vroege uur is ook een zeldzame verschijning.

Ze loopt op me toe om me te begroeten, ik groet haar ook, vrees het ergste, en vraag waar is Chingo? (het hondje van drie weken oud)

Hij is kwijt, zegt ze ingetogen. Ik zak bijna door de grond, drie dagen geleden verloor ze het broertje Chinelo van Chingo, ze was er een halve dag door van slag. Chingo hielp haar er weer bovenop, ze is helemaal verliefd, eerst op Chinelo en nu op Chingo, ze kan uren spelen met ze bij mij op de bank, prachtig om te zien.

´k zoek een woord om haar te troosten, aai haar over haar bol.

Mijn Moeder zegt dat ie misschien bij de kwekerij is hiernaast.

Kan zijn, antwoord ik haar, maar ik vrees van niet, mijn buurmeisje loopt richting haar eigen huis.

Op deze harde wereld heb ik soms absoluut geen antwoord en ik ga mijn huis binnen. En zie daar Chingo lekker te slapen op het plaid van mijn bank dat tot op de grond reikt. ´k Ga naar mijn buren en kom haar vader tegen, is Eveling thuis? Nee ze is Chingo aan het zoeken en is zeer bedroefd: ja ik zag het maar ik heb Chingo gevonden!

Haar vader roept Eveling, ik ook, geen antwoord, ik denk dat ze toch naar de kwekerij is gegaan en ga nu daar ook naar toe.

Dan plots verschijnt ze vanaf achter mijn huis. Eveling,  kom kijken, ik heb een verrassing voor je.  Wij lopen naar mijn schuifdeur met zicht op mijn bank, geen Chingo te zien! Ik ga de schuifdeur  binnen en zie dan Chingo die loopt richting mijn openstaande voordeur om mijn pand te verlaten, wellicht op zoek naar Eveling…..

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op een meisje in de mist

  1. dankjewel Hennie van Ee en Stefania, en mijn dag kon al niet meer stuk

Geef een reactie

