muisje

ik ben niet bang voor muizen maar kan ze niet waarderen als ze onuitgenodigd zich een Lebensraum verschaffen in mijn huis. Het land waarin ik woon is dunbevolkt en ik zou niet weten waarom die muis precies dat plekje wil dat ik gekocht heb zelfs en waarvoor ik onroerendgoedbelasting betaal.

Ik zet dan ook een muizeval, soms met slechts een beperkt resultaat, de muis krijgt wel een klap maar is niet dood, loopt als een dolende ex-muis door mijn kamer, ik probeer hem buiten te krijgen, dat lukt tenslotte maar de vale gier hier ter plaatse stort zich pas op een dood exemplaar, dus ik heb nog een aantal dagen mijn aangeslagen muis kunnen gadeslaan.

Ik sta onder de douche, wordt er gebeld, ik sla een handdoek om en loop naar mijn balkon waar meer bereik is, een muisje loopt tegendraads naar binnen en verstopt zich onder een poetslap die op de grond ligt. Ik kan het muisje pletten met een bezem maar dat vind ik te weinig sjiek. Met poetslap en al beweeg ik het geheel naar mijn balkon en laat het daar afdalen.

Tien minuten later bluf ik tegen mijn buurkinderen dat ik kan toveren: kijk ik tover dat er onder deze poetslap een muisje zit. Dat willen ze weleens zien. Ik prevel mijn simsalebim en zend met priemende vingers mijn straling richting poetslap en jawel: het muisje! Ik begeleid het wonder met een dubbel taraa taraa!!

Mijn buurkinderen proberen het muisje te vangen, niks bang voor een muis, het kost moeite, Eveling pakt het laat het weer los, wordt venijnig gebeten door het muisje. Junior vangt het met zijn twee slippers.

Zie je wel dat ik kan toveren? vraag ik bijna overbodig

Junior: dan kan je het vast wel nog een keer, laat maar zien…

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

