brood en spelen

Sudoku is een leuk spelletje dat je in je eentje kan doen, ik doe het sinds twee jaar en vandaag won dit spelletje het van kijken naar de voetbalwedstrijd Manchester City tegen Barcelona in mijn favourite restaurant.

Voetbal is ook een leuk spelletje, een spelletje voor elf personen tegelijk tegen elf andere ploeggenoten, ik speelde het gedurende éénenvijftig jaar.

Zelf dit spelletje in een ploeg spelen is leuk en er naar kijken was leuk, en dat wordt steeds minder. Belt onze ministerpresident  Rutte naar Renzi om zich te verontschuldigen voor de hooligans van Feyenoord, ook burgemeester Aboutaleb is in de weer met het tuig, pas was hij ook in de States om advies te geven over ander tuig.

De tijd dat een GroenLinks kopstuk in Delft zich nog kon profileren als fan van Feyenoord is nu wel definitief voorbij, ook al omdat mijn onvolprezen weekblad de Groene Amsterdammer feilloos heeft blootgelegd dat ongeveer elke gemeente tegen de wet in, haar eigen kluppie heeft gesponsord.

Voor het eigen kluppie heeft men veel over, zo heeft men niet in de gaten dat het eigen kluppie al lang geen eigen kluppie meer is, de namen van de spelers van de Graafschap kan ik niet spellen. Eén grote mensenhandel is het, nu heb ik minder moeite met slaven die een half miljoen per jaar kasseren, maar onder aan de ladder worden jonge Afrikaanse voetballertjes geronseld en vervolgens weer aan hun eigen lot overgelaten.

De fans van Cambuur zijn helemaal schattig, wellicht hebben ze nog weinig buitenlandse namen in hun eerste elftal en gingen daarom muiten toen hun trainer Lodeweges naar het naburige Heerenveen vertrok, wat een ellende

Het is maar een spelletje, net als sudoku, toch is sudoku geen oplossing want een samenspel in een ploeg kan zoveel mooier zijn

 

 

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

5 reacties op brood en spelen

  1. en die fans van Cambuur hebben misschien gewoon gelijk, zijn er drie clubs in Gelderland in de hoogste divisie, mogen ze alledrie slechts spelers uit Gelderland opstellen, dat wordt dus fuseren op basis van provincie. En de wereldcup voor ploegen schaffen we af. De europese (en ook de noordamerikaanse etc) kampioenschappen blijven bestaan, misschien met vier onderafdelingen: noordeuropa, west europa, zuideuropa en oost europa. Nee ik denk dat Israel speelt in de onderafdeling het middenoosten…

  2. 3 a 4 x per week doe ik een sudoku wedstrijd met G. 2x afdrukken van dezelfde sudoku en wie het eerste klaar is. Al een jaartje of 8…

    • dat is leuk!, het maakt er nog geen teamsport van, maar ik snap het wel. By the way een ander spelletje dat lekker competatief is: woordentest.ugent.be van de universiteit van Gent, Ik heb de test van mijn kennis van de nederlandse taal inmiddels ruim 650 keer gemaakt, kost per test ongeveer drie minuten, ik hou mijn resultaten bij, mijn gemiddelde stijgt langzaam

  3. Ximaar zegt:

    Bij de laatste europese ronde verscheen Porto met alleen buitenlanders op het veld. In het laatste kwartier speelden er nog 2 portugezen mee. Zelf zou ik het leuker vinden als minimaal 50% van de spelers uit de eigen omgeving komt.

    Sudoku doe ik wel eens op het internet op sudokunet.nl.

    AZ en Alkmaar leven al een flinke tijd in onmin met elkaar. Zo ver ik weet stopt Alkmaar er vrijwel geen geld in en is dat in het verleden wel anders geweest.

Geef een reactie

