Mari, ondernemer

zij is niet hier geboren, haar ouders komen van Maleisië via Costa Rica. Haar vader John, autospuiter kon niks met dat beroep in Nicaragua, omdat Nicaas hun auto niet overspuiten want te duur.

Toch gingen ze naar Nicaragua omdat de overheid hier minder moeilijk deed dan in Costa Rica. Isabel, moeder van Mari gooide haar kwaliteiten in de strijd: koken en het organiseren van een vegetarische eettent.  Al zes jaar lunch ik in hun restaurant, waarbij ook  Mari en haar zus Rosa een handje helpen.

Mari studeert inmiddels. Ze voelde zich betrapt toen ik een restaurant bezocht in een naburig dorp waar ook zij was met haar vrijer.

Vanavond voelde ze zich niet betrapt toen ik een plaatselijk restaurant binnenliep waar ze met een andere vrijer vertoefde. Zo mag ik het zien. Ik zal haar steunen als ze haar eigen toko opzet. Maar ze zal het me niet gauw vragen, ze vraagt het eerst aan haar moeder Isabel en haar vader John.

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

