maandag semana santa

heb ik hard gewerkt, ben niet eens aan fietsen toegekomen, dus fiets ik de stad in voor mijn avondeten. Ja, dat had ik kunnen weten, de Italiaan is dicht op maandag, ook mijn eigen restaurant wegens vakantie en onderhoud. De alternatieve pizzeria heeft wijn noch bier en als ze dan ook geen heerlijke vruchtendrank hebben sta ik weer buiten. Green House misschien, ik ging er al drie keer binnen en ben er alleen de eerste keer gebleven. Ik leerde toen een gezellige doodgraver kennen, één en ander is al tien jaar geleden maar die doodgraver groet me nog steeds, vind ik wel okee maar het kan in theorie ook bedrijfspolitiek zijn. Was het maar waar, die theorie!!

Ik kijk eerst nog naar Cowboys aan de overkant waar ik nog nooit binnen was, in het halletje staat een klerenkast in een hoek tegenover een nietig meisje. Eea weerhoudt mij en ik zet mijn fiets op slot tegenover Green House. Terwijl ik daarmee bezig ben, loopt de klerenkast de straat op en gooit zijn mobieltje te pletter op de straatstenen, hij is not amused zo lijkt het. Het nietige meisje komt ook te voorschijn en moet lachen, zij roept haar klerenkast maar hij houdt het voor gezien, pakt een deel van zijn mobieltje van straat om het nog grondiger te vernietigen.

‘k ga Green House binnen

 

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

4 reacties op maandag semana santa

  1. Simen Vrederat zegt:

    Je ziet maar, het blijkt toch mogelijk om contact te maken dankzij de moderne media.

  2. Stefania zegt:

    Doen ze bij jullie nog iets aan Semana Santa? Ik bedoel zoiets als in Spanje, met optochten, lijden, processies, muziek e.d.?

    • nee Stefania, dat mag geen naam hebben, dat wil zeggen: iedereen gaat naar het strand of een ander water en kijkt dan groepsgewijs in blikjes en glaasjes.
      Vorige week vrijdag was er wel een mis van het lijden in de kathedraal in de hoofdstad; zelfs dat vond God wat overdreven en liet de aarde trillen. De voorganger was ook rationeel of begreep de tip en vroeg zijn schaapjes de kathedraal te verlaten

Geef een reactie

