gokje

je hebt restauranten met een kaart met wel zeventig verschillende gerechten. Je moet zo’n kaart zien als een richtlijn, een wensenlijst van de restaurant-eigenaar, zij/hij heeft een sterke neiging dit aan te bieden.

Vanmiddag was ik in zo’n restaurant, en ik vroeg de -voor mij nieuwe- ober: hebben jullie costilla’s vandaag?

‘Ja’ : zei hij met een opgewekte blik in zijn ogen. Niet veel later kwam hij terug met een : ‘sorry, maar vandaag hebben we geen costilla’s’

“waarom zei je dan net van wel?” ‘Ja, ik dacht van wel’ “Beter even vragen in de keuken voordat je ja zegt” ‘Je hebt gelijk, disculpe’

Ik raadpleegde opnieuw de uitgebreidde kaart: “hebben jullie curvina a la plancha?”

‘Ja’ zei hij met exact dezelfde opgewekte blik in zijn ogen als zeven minuten geleden. ” is het niet handig om het even aan de keuken te vragen?” ‘Je hebt gelijk’, en hij liep naar de keuken en komt terug met: ‘er zijn costilla’s vandaag’

Ik keek hem nogal verrast aan, maar op afstand knikte de kok me toe dat de ober de waarheid sprak.

Ik bestelde costilla’s

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op gokje

  1. Rob Alberts zegt:

    Wat zou het eerste antwoord zijn bij de vraag wat is de soep van de dag?

    Smakelijke groet,

Geef een reactie

