linkse narcist

onder mijn garagedeur kan een mus naar binnen glippen, dat is al jaren zo. Soms vindt een mussenpaar het handig om binnen een nestje te bouwen en soms vind ik dat goed.

Ook nu is er een paartje op zoek naar een geschikte plek voor het nest. Het vrouwtje echter heeft een nieuwe hobby ontdekt, ze gaat op het linkerportier van mijn bolide zitten en dan kan ze zich bewonderen in de linker buitenspiegel.

Daar doet ze uren over, elke dag opnieuw, al een week lang; onbegrijpelijk dat het mannetje voor haar zoveel geduld heeft, soms gaat hij even naar buiten maar hij komt gewoon weer terug, wat een softie.

Binnen heb ik mijn linkerraampje nooit dicht, het vrouwtje heeft echter geen tijd om haar behoefte buiten te doen dus dat laat ze gewoon vallen, dat vind ik niet grappig. Ik heb mijn linkerraampje nu gesloten, maar ze kan zich nog steeds bewonderen in de spiegel, maar de kak valt nu niet meer binnen. Het rechterraampje is nog gewoon open, daar is ook een spiegel, maar deze dame is duidelijk een linkse narcist.

Ik heb een plan bedacht om haar te genezen

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

6 reacties op linkse narcist

  1. Stefania zegt:

    Geweldig, doen mussen dat echt, zichzelf bewonderen? Of zou ze zich meer verbazen over haar ‘soortgenote’ die precies hetzelfde doet als zijn. Hoe weet je trouwens dat dit het vrouwtje is?

  2. Stefania, dat zou natuurlijk heel goed kunnen, dat het die verbazing is. Maar die verbazing houdt maar niet op, zodat ik denk dat er bewondering is bij gekomen. Zijn we goed in, laat ik voor me zelf spreken, in her-interpreteren. Dat het een vrouwtje is, is duidelijk, het mannetje heeft meer donkere dekveren om mee te pronken, en is iets groter.

  3. update: ik had bedacht: ik draai mijn linkerbuitenspiegel naar buiten, zodat musje zou kunnen genezen en weer aandacht zal gaan geven aan haar relatie, liet mijn raampje weer open:

    mis, onvoldoende, hoewel ze zichzelf niet kan zien in de spiegel, op mijn portier zittend en droppend, hoop ze toch dat de spiegel weer haar kant opkomt. Wellicht vliegt ze nu en dan op om een blik te werpen?
    Heb de spiegel nog verder naar buiten gedraaid en het raampje weer dicht gedraaid.

    Het rechterraampje had ik gewoon open laten staan, ook de rechterspiegel met rust gelaten omdat ik haar de kans wilde geven naar de rechterspiegel uit te wijken, maar ze blijkt fundamentalistisch links!

  4. Apiedapie zegt:

    Ja die linkse vogels zijn hardnekkig.

    • update 2: gelijk heb je Apiedapie, maar ik ben waarschijnlijk ook een beetje hardnekkig.

      Stefania en Ramirez weten het -denk ik- al lang: het heeft geen enkele zin mussen allerlei cultureel menselijke eigenschappen toe te dichten. Andersom ja, de mens analiseren als onderdeel van de natuur, daar zijn hele volkstammen bloggers druk mee bezig, ik ontken niet dat ik tot een volksstam behoor.

      Maar dat helpt niet bij het observeren van een feminieme mus. Ik kwam erachter dat -nu ik het raampje weer gesloten heb, dat het glas van het raampje ook als spiegel werkt voor mijn verslaafde mus, ik wil haar een naam geven maar ben bang voor een te menselijke naam.
      Het raampje spiegelt dus ook, lang niet zo sterk als de spiegel zelf maar voor Mussita is het toch voldoende. Daarnaast vliegt ze zo nu en dan op en gaat bij een garageraampje zitten waarbij ze toch weer in beeld van de goeie spiegel komt, maar wel erg ver weg…

      Ik weet het nog onvoldoende zeker, maar haar lover zie ik niet vaak meer, dat is wellicht over, anderzijds is er in de nacht in het donker weinig te beleven in mijn garage, dus wie weet is alles nog niet verloren!!

  5. update 3: op zekere ochtend zat Mussita bewegingsloos tegen het raampje, ik maakte me zorgen maar toen kwam ze toch snel in beweging, ik vond dat ze slanker was dan eerst.

    Het werd tijd voor straffere maatregelen, ik wikkelde de linkerbuitenspiegel in een oud overhemd, linkerraampje dicht, dat ook een beetje spiegelt en rechterraampje open om te kijken of ze daar naar uitwijkt……
    hoera.. ze is genezen, of in elk geval is ze niet meer in de buurt van mijn bolide, verwacht nog een bedankje van hem

Geef een reactie

