Jerry

is arts, was ook militair hoog opgeleid maar wilde niet worden uitgezonden naar Vietnam waar de USA de communisten wilden verslaan. Samen met anderen, niet alleen artsen, vocht hij de uitzending aan en die strijd wonnen ze. In de zin dat ze niet werden uitgezonden. Ze verloren hun geloofwaardigheid in eigen land.

Gelovig is Jerry ook en hij zocht daarna zijn missie oa in Nicaragua. Via Salvador leerde ik hem kennen. Ze hadden een groep geformeerd met het doel om de hoofdstad Managua in zijn geheel te verplaatsen teneinde een tweede aardbevingsramp te voorkomen, en ze dachten dat ik als stedebouwkundige daar een goede bijdrage aan zou kunnen leveren.

Nu ben ik bereid enigszins grote doelen te stellen in mijn leven, zoals het uitroeien van het machismo in twee generaties, één en ander onder voorwaarden. Maar een hoofdstad verplaatsen met meer dan twee miljoen inwoners, dat is net iets teveel voor mij, ondanks de hulp van Salvador en Jerry in deze.

Voorzichtig probeerde ik de doelstelling kleiner te maken, wellicht zouden we kunnen bevorderen dat de nieuwe investeringen elders worden gepleegd, opdat Managua langzaam leegloopt? 

Ik vertelde hen ook over Bram Peper, die als burgemeester van Rotterdam op de radio verkondigde dat Rotterdam zou moeten worden opgeheven ten behoeve van een regio Rijnmond. Maar dat kwam niet aan: Jerry had nog nooit van Bram Peper gehoord, ook weer erg logisch..

het is moeilijk om dromen tegen te houden

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

4 reacties op Jerry

  1. fulpsvalstar zegt:

    Als van dromen iets gerealiseerd wordt kan de wereld sterk verbeteren.

Geef een reactie

