la ramada

prachtig hoe ze een boom verlossen van zijn kruin zonder dat de buren er last van hebben of de plantjes op mijn eigen terrein.

De twee robles stonden te dicht op de erfscheiding met de buren, leverden teveel competentie met mijn eigen avocadoboom en ik heb constructiehout nodig.

De roble, vrij vertaald de eik, maar wat ik al eerder schreef, de spaanse conquistadores waren geen biologen, de roble dus, geeft prima constuctiehout , ook prima hout voor meubels want fijnvezelig en zonder noesten, maar het is echt geen eik.

De roble heeft een kruin onder een speciale hoek met de horizon, ik schat vijftien graden, om maximaal te profiteren van de zonnestand, ik voel me bijna een dief

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op la ramada

  1. Stefania zegt:

    Maar roble klinkt zoveel mooier dan eik, toch.

Geef een reactie

