beelden van steden

zie ik op televisie, van Aleppo en van andere steden. Nee, geen beelden van terrassen vol met mensen die genieten van de voorbijgangers terwijl ze nippen aan een koude pils of een lekkere wijn.

Ik vraag me dan af hoe een president van zo’n land denkt nog president te kunnen zijn, en zo ja, waarvan dan?

Ik ben even zijn naam kwijt, maar dat ligt aan mij, ik weet ook heel vaak niet de naam van de auteur van een héél goed boek of film.

Om op de vraag in de eerste alinea terug te komen: het moet bijna wel zo zijn dat de tv-beelden die ons bereiken slechts een beperkt beeld geven van het land als geheel. Dat er in dit land er nog veel provincies zijn waar de terrassen vol zitten met levensgenieters.

Ik sta open voor een andere verklaring

Dit bericht werd geplaatst in politiek. Bookmark de permalink .

Een reactie op beelden van steden

  1. Stefania zegt:

    Syrië is erg triest, maar ik denk dat het inderdaad waar is dat de journalistieke verslaggeving de hevigste beelden laat zien, net dat stukje wat in brand staat. Soms zelfs dingen in scene zet voor dat ‘mooie’ plaatje. Neemt niet weg dat het heel akelig is wat er gebeurd.

Geef een reactie

