malloten

“ze bewegen als de sterren langs de hemel, altijd langs dezelfde baan” zo verzuchtte mijn kollega-ontwikkelingswerker Peter vaak.

Ik heb mijn buurkinderen geleerd dat ze in mijn huis en op mijn terrein geen vuilnis, plastic, snoeppapiertjes op de grond gooien. Dat hebben ze zich eigen gemaakt, opvoeden helpt!

Een paar keer per jaar ga ik met hen naar het zwembad, ook daar deponeren ze het plastic bordje keurig in de prullebak die daar voorhanden is.

Ze krijgen van hun ouders altijd wat zakgeld mee als ze met mij naar het zwembad gaan. Ik moet dus mijn bolide even stilzetten bij het eerste winkeltje dat we tegenkomen. Ze kopen chips en een lollie en van allebei krijg ik ook een zakje chips, heel erg lief. Het zwembad is erg dichtbij dus vaak is het zo dat we de lollie voor de terugweg bewaren en ook nog wat chips. Het chipszakje dat al wel leeg was wordt als vanzelfsprekend uit mijn bolide geworpen, ik lette even niet op, daar gaan we iets aan doen.

Thuisgekomen van het zwembad begeleid ik hen altijd tot aan hun huis, om ze levend -niet verzopen- bij de ouders af te leveren. Daartoe kruipen we onder het prikkeldraad door dat hun terrein van het mijne scheidt. Op hun terrein pletteren ze meteen de lolliestokjes demonstratief op de grond met een air van daar kan don Jan niks op zeggen want we zijn op eigen terrein.

Ik sta perplex, ben totaal verrast door deze aktie en moet aan Peter denken.

Als u van GroenLinks bent kiest u voor het meer efficient besteden van de ontwikkelingsgelden; als u van de VVD bent kiest u voor het bezuinigen op ontwikkelingswerk met 3 miljard

Maar misschien redeneer ik volgens een te vast kader en ben ik zelf de malloot

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op malloten

  1. Stefania zegt:

    Groen links kan niet anders als je de berichten leest over plastic vuilnishopen midden in de oceanen. Instortende ecosystemen. Ik ben bang dat het toch al te laat is, dus dat ene lolliestokje kan er ook nog wel bij.

Geef een reactie

