geneuzel van Samsom

via nrc.nl kom ik te weten  dat Samsom in zijn eigen plaatje pas over twee jaar PvdA-leider zou worden. Als hij,  en/of de nrc.nl denkt dat mij dat interesseert, dan hebben ze het mis.

Mij interesseert hoe de PvdA denkt over Merkels voorstel om de Grieken in een referendum een uitspraak te laten doen over het al of niet verlaten van de euro. Plasterk was nog niet zo heel lang geleden  erg tegen het voorstel om de Grieken een uitspraak te laten doen over de afspraken met de rest van Europa. Hoe is dat nu: mogen  de Grieken kiezen over hun eventueel uittreden of niet?

Mij interesseert ook hoe de PvdA denkt over ´het rommelen in de marge´van Joop den Uyl. Gaan de toekomstige PvdA bewindslieden als altijd op de winkel passen net als Duisenberg en Bos? Of heeft de PvdA een remedie om de volgende bankencrises te voorkomen?

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in politiek. Bookmark de permalink .

2 reacties op geneuzel van Samsom

  1. Het ontbreekt in Europa, tenminste vanuit het perspectief van de wens tot samenwerking, aan slagvaardig bestuur vanwege het niet willen loslaten van de souvereiniteit (op noozakelijke gebieden). Nederland heeft weinig tot geen macht in dat geheel. Laat staan dat iemand zich iets aan zou trekken van de mening van een oppositielid. Net als in de afzonderlijke “democratieën” is actie ook in europees verband afhankelijk van “gedogen”.
    Wat bedoel je met “rommelen in de marge” ?

    • Joop den Uyl verdedigde zich als landbestuurder ooit met deze woorden -rommelen in de marge- van het kapitalistisch systeem. Om zijn `revolutionaire´ achterban enig begrip en geduld te vragen. Ik begrijp de strekking van je commentaar, mijn suggestie dat de PvdA een remedie tegen de volgende bankencrises zou kunnen hebben, is wat teveel gevraagd, maar dat werd veroorzaakt door mijn ergernis over het geneuzel. Een strategie wellicht, als jij dat kunt verwoorden mag ik dat toch ook van Samsom verwachten?

Geef een reactie

