tafeltje met licht

wil ik meestal, in het restaurant ‘Friends’ is dat tafel negen, dichtbij de damestoiletten. Zijn de herentoiletten dan ergens anders? Jazeker, om te voorkomen dat de heren al te voortvarend te werk gaan kiezen een aantal gelegenheden voor gescheiden toiletgroepen, een maat voor de stand van de beschaving ter plaatse.

Ze zitten achter een pilaar, twee jonge dames, uitermate fraai in een levendig gesprek. Eén voor één passeren ze mijn tafeltje, ze lijken niet op elkaar maar ik zou niet kunnen kiezen tussen rood en blauw, zo mooi elk

Rood vraagt de ober een foto te maken, dat doet Roberto heel snel, maar verkeerd: de bedoeling is dat hij een foto maakt van hen beiden als stel. Ik ken Roberto al jaren, vind hem wel goed maar dit had hij toch eerder moeten begrijpen.

Ware ik vrouw en lesbies, ik denk dat ik dit prachtige stel onvoorwaardelijk zal blijven bewonderen. Of zal dan het mimetisch verlangen toch toeslaan?

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op tafeltje met licht

  1. Stefania zegt:

    en mimetisch moet ik opzoeken. Geinspireerd door Gerard van het Reve?

Geef een reactie

