armoede is lelijk

heel vaak. Met mijn gast B. passeer ik El Crucero en zij vertelt me dat ze dit gebied het lelijkste vindt van heel Nicaragua. 

Ik beaam: ja armoede is lelijk. Als door een wesp gestoken kijkt ze me vragend aan

Nou gewoon, door de winden van de vulkaan groeit hier niks, wel is het zo koud dat Nicaraguanen truien dragen, dus wie investeert hier, iemand die maar maar weinig heeft te kiezen, en dat mislukt ook vaak, vandaar de vele verlaten percelen met hun bouwvallen en dat ziet er niet mooi uit.

Een keerzijde is er ook, als ik mijn sinaasappeltjes pers voor een paar liter heerlijke vruchtensap, dan staan mijn buurkinderen klaar om de schillen af te kluiven die ik achterlaat. Heel mooi om mee te maken.

Sinds kort kun je geld verdienen door plastic flessen te verzamelen die worden weggemieterd op straat. Nu nog een regeling voor de plastic zakjes

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

3 reacties op armoede is lelijk

  1. Stefania zegt:

    Jan,

    Vaak is armoede inderdaad lelijk. Kun je niet eens wat foto’s bij je blogs plaatsen, ik zou graag zien hoe het eruit ziet?

    • Stefania, eerlijk gezegd kan ik het niet, dwz in zeven jaar is het me wel gelukt een eigen foto in mijn ‘header’ te plaatsen, nog meer trots ben ik op het plaatsen van m’n avatar, ook een eigen foto. Daar komt bij dat ik het ook niet wil, ik probeer zo veel mogelijk beeldend te schrijven, een mooie lay-out met beelden en woorden is een ander vak dat ik graag overlaat aan anderen, zoals aan jou

  2. Stefania: de belangrijkste zin in dit blogje is voor mij: als door een wesp gestoken kijkt ze me vragend aan.
    Het heeft lang geduurd voordat ik begreep, waarom ze zo reageerde en nog weet ik het niet zeker, maar ik denk dat we armoede niet lelijk mogen vinden. Wij- ik spreek even voor mezelf- rijken, zien in de armoelijder liever de nobele arme/wilde en daarbij past geen lelijkheid

Geef een reactie

