huilen

dankzij m’n verleden waarin ik alle vormen van liefdadigheid leerde kennen en de beperkingen daarvan, nam ik het besluit om mijn leven te beteren. Dat mislukte. In mijn nieuwe woonland raakte ik verzeild in een Lions-achtige club die dansmiddagen organiseerde en van de opbrengsten werd eten en speelgoed gekocht, uitgedeeld op 22 december onder een heel mooie en heel grote boom in een arme streek.

Ter voorbereiding van de dansmiddagen waren er ook vergaderingen. Deze bijeenkomsten waren voor mij bijzonder lastig, want inefficient, chaotisch en langdurig. Ze begonnen als de voorzitter was aangekomen en de penningmeester er toevallig ook al was. Deze hiëarchie kostte me zeker drie kwartier per vergadering. Op één van die vergaderingen had ik bedongen dat we niet meer dan 250 gasten tot de zaal zouden toelaten. Meer gasten ontvangen geeft meer inkomsten maar ook meer ergernis, heel gauw zal ook het bier op zijn en het ijs waardoor de klanten -ook die al heel vroeg aanwezig waren- gaan klagen over het uitblijven van het lauwe bier, zeker ook bij mij, want ik was ober.

De eerstvolgende dansmiddag werd de afspraak al met voeten getreden. Ik stelde de voorzitter voor om behalve de tafeltjes en stoelen ook al vast extra bier en ijs te organiseren. Dat bleef uit.

Ik werd boos en ‘huilend van woede’ vertelde ik de top van onze organisatie dat ze het maar mooi bekijken maar dat ik er vandoor ga.

Vol begrip wensten zij mij nog een zeer aangename zondagmiddag verder. Waardoor m’n boosheid in mijn eigen kraag bleef hangen.

Ik vertelde laatst op het blog van Zelfstandig journalist dat kinderen hier niet huilen. Kinderen die huilen, jengelen, zeuren of stampvoeten worden door hun ouders als enigszins lichtgeraakte herrieschoppers grof genegeerd. Met het gevolg dat kinderen hier stelselmatig niet huilen of jengelen.

Het heeft voordelen, vind ik wel

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op huilen

  1. fulpsvalstar zegt:

    Welk een opvoedkundig inzicht.

Geef een reactie

