de kwaliteit van je werk

er zijn klusjes waar je een ander voor nodig hebt. Mijn tanden vullen laat ik doen door m’n tandarts. Zijzelf laat dat weer doen door een andere tandarts. Zij doet wel het gebit van haar eigen man. Terzijde: ik heb haar -in het bijzijn van haar man- aangeraden daarmee te stoppen.

Toen ik Jeanette had die twee keer een ochtend in de week mijn huisje aan kant maakte en mijn was deed, zorgde ik er voor dat ze één en ander aantrof zoals zij dat graag wilde. Bepaalde dingen hoorden voor haar op een bepaalde plaats, het kostte mij geen moeite haar daarin tegemoet te komen.

Jan Modaal kreeg in de jaren zeventig van de vorige eeuw een gezicht. Een arbeider bij de Hoogovens was door HP/DeTijd gevonden als de vleesgeworden Jan Modaal, zeg de Henk van Ingrid. Ik ben zijn echte naam vergeten maar niet de inhoud van zijn verhaal.

Als goed vakbondslid had hij zelfkritische opmerkingen: “het probleem is steeds dat we ons laten afkopen” zei hij. “toen de arbeidsmarkt krap was accepteerden we de worst die de werkgevers ons voorhielden: meer loon, terwijl we op dat moment de verbetering van de arbeidsomstandigheden hadden moeten afdwingen”

Vervolgens weten de werkgevers wel Polen te vinden die het vuile werk opknappen omdat wij ons uit de markt hebben geprijsd, makkelijk om daar de Polen de schuld van te geven.

Eén van de vullingen in mijn gebit moet worden vervangen door een verkleuring van de retsine, volgens mijn tandarts. Ik overweeg die verkleuring te accepteren maar gun mijn tandarts ook wel een mooi totaalplaatje na vijf vullinkjes en wat politoeren.

Thuisgekomen was ikzelf ook heel erg tevreden over het eindplaatje, zodat ik besloot mijn favouriete drankje rode wijn in te ruilen voor witte

 

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

