opvoeden met spijt

Het Algemeen Dagblad had er altijd al een handje van: de afdeling bizar nieuws met pakkende titels, als je ergens zag staan

“Misbruikpater drinkt beker leeg”, dan wist je zeker dat je op de internetsite van het AD was terechtgekomen.

Sinds enige tijd heeft de Volkskrant de afdeling Opmerkelijk, het beschaafde broertje van de afdeling bizar van het AD met titels als: “Tilburgse familie viert Kertmis in lift”. Wel opmerkelijk natuurlijk maar niet bizar, vandaar de titel opmerkelijk.

Ook de NRC bedient haar klanten, mij in elk geval, een video heeft de titel: kat “helpt” soortgenoot van trap af…. ik was benieuwd

Het grootste vermaak is leedvermaak, nog leuker is het als je het ziet aankomen, de verrevelder in het honkbalveld die hardachteruitlopend de schutting nadert om de bal te vangen en dan inderdaad fors crasht tegen de schutting voordat hij de bal kon vangen, die scene kun je héél goed een paar keer terugzien, het blijft leuk..

Ik heb vandaag ontdekt dat je voor leedvermaak een bepaalde leeftijd moet hebben. Ik vermaakte me met het videofilmpje van de NRC waar een katje met een rood strikje voorzichtig een steile Vlizo-trap wil nemen naar beneden. Een kollega-kat ziet het aan en geeft met haar linkervoorpootje de roodgestrikte kat een kontje, waardoor die met donderen geraas de trap aflazert. Nu komen katten altijd op hun pootjes terecht maar ook zonder die wetenschap: het is erg grappig

Ik liet het filmpje zien aan mijn buurmeisje van acht, ze lag in een deuk, en nog een keer en nog een keer

Zij kwam op het idee om haar broertje Junior op te halen opdat hij ook kon lachen.

Junior is vijf en zag er de lol niet van in, pas de derde keer wilde hij wel glimlachen omdat wij het voorbeeld gaven van een deuk

Ik denk dat Junior nu ietsje méér volwassen is geworden; ik ben er niet trots op

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

