acht keer ik

in drieenvijftig seconden interview en één keer wij.

Toch was het een pleidooi om meer je idealen na te streven in plaats van alléén de gunst van de kiezer van morgen.

Een pleidooi tegen de korte termijn politiek, opdat niet de opinie-peiling jouw partij binnen de kortste keren doldraait.

Als voorstander van de methode dat je politieke beslissingen neemt na het uitwisselen van argumenten in schrale achteraflokaaltjes, waar je naar toe fietst met een slippende dynamo in een donkere novemberavond, vind ik het wel een mooi pleidooi.

Op de terugweg naar huis, met nog een natte spijkerbroek van de heenweg, kan ik nog steeds het pleidooi waarderen,

van Hans Spekman, de nieuwe voorzitter van de PvdA

Dit bericht werd geplaatst in politiek. Bookmark de permalink .

2 reacties op acht keer ik

  1. PACO PAINTER zegt:

    Ik ben weer terug en schrijf nu voor een site die er voor betaalt. Iets voor jou?
    http://www.xead.nl/bizarre-avonturen-rond-koken-met-paco
    De beste wensen

Geef een reactie

