ruzie in de tent

de vijfde etappe gaat door Carazo, de provincie waar ik woon. Voor ons CDM Pollo Estrello dus een thuiswedstrijd. M’n werk als bestuurder van de volgwagen B eindigde in El Crucero. Ik had op de dag van de vijfde etappe al een andere afspraak, hetgeen me niet belet om de koers van de vijfde etappe op mijn racefiets te volgen. Ik fietste naar San Marcos en zag twee vluchters, waaronder Manuel Larios van de nicaraguaanse topploeg Priza, met een voorsprong van drie minuten op het peleton. Josue en Jorge moeten al een paar minuten toegeven achter het peleton.

Daarna fietste ik tegen de koers-richting in naar Catarina, waar de karavaan straks opnieuw langskomt via een grotere omweg.

Ik koop een twintigtal bananen om mijn ploeg straks te voederen. Eddie vertelde me dat hij de bananen altijd met schil en al opat, de vitamienen zitten vooral in de schil en ook minder werk.

In Catarina hebben dezelfde twee koplopers zelfs een minuutje meer op het peleton. Manuel ligt vijf meter achter op zijn Priza-kolega. Ik geeft hem een banaan omdat ik hem al veel langer ken, dat hij bij een concurerende ploeg rijdt is dan minder van belang.

Later hoor ik dat Manuel tweede is geworden in deze etappe. Hij was als twaalfde en laatste aangenomen bij de nicaraguaanse topploeg Priza en moest zich dus bewijzen om te mogen blijven. Ik denk dat dit is gelukt.

’s Avonds bel ik Josue, hij meldt direkt: er is ruzie in de tent. Omar, onze ploegleider heeft na deze vijfde etappe zijn renners verteld dat ze er niks van bakken, en dat hij geen zin heeft om van dat stelletje ploegleider te zijn. Dat kwam hard aan volgens Josue. Ook zouden er geruchten zijn dat Omar door de tour-organisatie buitenspel is gezet vanwege onregelmatigheden.

Cristian, onze A-rijder zou interimploegleider zijn op de slotdag van de Vuelta de Nicaragua.

Dan probeer ik meer te weten te komen.

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

3 reacties op ruzie in de tent

  1. Veronique zegt:

    Vermakelijke kost die je ons voorschoteld, ben benieuwd naar je belevenis op de laatste dag van de ronde, als soort van vervangende ploegleider.

  2. Stefania zegt:

    Bijzonder, bananen met schil. Daar moet ik geloof ik eerst een hongerwinter voor door.

Geef een reactie

