de wederopstanding

Cristian heeft zich laten zien. Na zijn valpartij in het begin van de etappe naar Estelí kreeg hij vleugels. Nu zaten er geen lange klims in maar wel venijnige en desondanks eindigde hij ver voor onze B-rijders Jorge en Josue. Ik feliciteerde hem met zijn wederopstanding; ik had het je beloofd antwoordt hij vrolijk zoals altijd. Dat is ook wel zo, maar ik heb nog geen antwoord op de vraag waar komt deze  wederopstanding vandaan? 

Van Estelí is er dan het transport naar León, waar vandaan morgen de vierde etappe vertrekt. Een vermoeiende verplaatsing. Met negen renners in mijn bolide, ik reken mezelf ook even mee, en negen fietsen op het dak, lekke band, komen we tegen het vallen van de nacht aan in León. Het hotel in de binnenstad dat de Federatie voor ons had gepland heeft toch geen voldoende kamers vrij, we wijken uit naar een hotel aan de rand van de stad. Jammer want ik weet een heel leuke kroeg in de binnenstad.

Ik mag van Omar mijn auto naast die van hem parkeren maar liever zet ik hem op een andere plaats iets verderop opdat ik niet kan worden vastgezet, ik moet morgenvroeg eerst mijn band laten repareren. Dit leg ik aan Omar uit opdat hij niet denkt dat ik zijn aanbod niet waardeer. Wees niet bang zegt hij, wij hebben morgen alle prioriteiten om als eerste weg te rijden. Een fraai staaltje van het formeel oplossen van een mogelijk fysiek probleem, denk ik stilletjes maar ik gun Omar mijn vertrouwen dat hij morgenvroeg zonodig al mijn problemen zal gaan oplossen, dat kan hij vast wel, alle vertrouwen heb ik daarin, dat is wat hij wil horen.

Even later vraagt hij welk kamernummer ik heb, ik vertel hem dat ik nog geen kamernummer heb, hij geeft meteen zijn eigen kamersleutel en de remote-control van de tv aan mij. Ik vind hem wel een goeie nicaraguaanse ploegleider, en sympathiek

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

