nostalgie

´k lag in de kost bij een familie in Nagele in de Noordoostpolder, liep stage bij de bouw van de brug over het Ketelmeer, het water tussen de Noordoostpolder en Flevoland.  Op maandag vroeg in de morgen met de trein naar Kampen en dan met het personeelsbusje de Ramspolbrug over naar het vlakke land met de schitterende luchten, vaak vol dolgeworden witte wolken.

Op een donderdagmiddag rond 18.00 uur maakte ik de brief open van mijn vriendin, de brief met -ook voor haar- de heuglijke mededeling dat onze risicovolle vrijpartij goed is afgelopen. Op dat moment kwam via mijn radiootje Joe Cocker door met ´With a little help from my friends’ Toen ik jaren later een platenspeler had kocht ik gelijk de gelijknamige lp, ook mono afspeelbaar. Het nummer ‘Bird on the wire’ vond ik ook mooi maar WalHfmF bleef altijd een héél speciale drager van mijn herinneringen aan mijn vriendin E. 

Twee jaar geleden brak het rubbertje dat mijn draaitafel aandrijft.  Lang gezocht naar een nieuwe maar in dit land niet te vinden. Twee te kleine kocht ik, rekte ze behoorlijk uit maar die gingen elk maar drie elpees mee. Probeerde toen van die twee één grotere te maken, maar de las zorgde voor lagere draaisnelheid bij het passeren van het aandrijfasje, dat kan ik haar niet aandoen. Ik probeerde nog drie andersoortige lasverbindingen maar de las bleef hoorbaar. Mario, een muziekman die vaak het geluid ‘doet’ op festivals zag dat ik het geknutsel opgaf en mijn equipe op zolder zette.

Pas geleden vond hij bij een vriend een passend rubbertje en gaf het mij kado, héél attent. Vandaag was de grote dag, mijn equipe van zolder gehaald, afgestoft, een 220volt verbinding aangelegd, het rubbertje gemonteerd, ogen dicht en daar is zij………..prachtig

Dit bericht werd geplaatst in liefde. Bookmark de permalink .

6 reacties op nostalgie

  1. Stefania zegt:

    Gezien de risicovolle vrijpartij is het cadeau in de vorm van een rubbertje heel gepast:)

    • Stefania, ik had zelf die associatie ook ontdekt en heb die niet weggepoetst. (overigens, jouw dubbele punt haakje sluiten blijft keurig staan, laatst veranderde het bij mij in zo’n lelijk geel icoontje, disculpe)

  2. Johan zegt:

    Ja, muziek en liefde is een mooie combinatie.

    • jan krosenbrink zegt:

      Paco, ik hield er rekening mee dat ik uit mijn dialect geleend had, maar mijn Koenen uit 1974 noemt onder liggen: b) (fig) ergens wonen, in garnizoen liggen = deel van het garnizoen vormen; ergens in de kost liggen = ergens kostganger zijn

  3. Dit is geen reactie maar ik zie geen mogelijkheid om een PB te sturen. Als je in de 70’s op de v Leeuwenhoeksingel in Delft hebt gewoond, stuur mij dan een mailtje (en als dat niet zo is dan ook omdat het niet zo is.)

Geef een reactie

