Bergkamp als meeloper…..

dan twijfel ik toch echt. De foto in het Algemeen Dagblad laat drie mannen zien: Johan Cruijff met de handen diep in zijn broekzakken, Dennis Bergkamp de handen in de strakke zakken van zijn spijkerbroek en Wim Jonk  -bal even breed- de handen in zijn jaszakken.

De mannen met het voetbalverstand, de mannen met de ballen voetbalverstand, het is al eerder vastgesteld, je moet er feeling mee houden.

De hele aktie van Johan Cruijff vind ik wel interessant, terecht werd altijd gezeurd dat hij geen verantwoordelijkheid wilde nemen ondanks zijn kritiek, op die klacht geeft hij nu een helder antwoord. Hij steekt zijn nek uit en de strop staat klaar, ik doe daar niet cynisch over, de tijd zal oordelen

Maar Bergkamp in een secondantenrol, ik zie het nog niet. Wim Jonk de speler die zijn gevoel voor verantwoordelijkheid steeds liet zien door de bal nog eens breed te leggen, het is misschien een eigenschap die past bij zijn rol in het Cruijff-verhaal, ik vind het vooral erg voor Bergkamp. Sta je bekend als de man die het mooiste doelpunt ooit maakte moet je op de foto met je handen in je zakken.

Ik heb met hem te doen.

Dit bericht werd geplaatst in sport. Bookmark de permalink .

6 reacties op Bergkamp als meeloper…..

  1. fr@nsmuthert zegt:

    Ik ook.

  2. Ik ook.Ik zie hem volledig ten onder gaan.Hij is te zachtaardig om in deze voetbal hel te kunnen overleven

  3. Aad Verbaast zegt:

    Ik heb geen verstand van voetbal. Maar ja, dat vind Cruijff ook van zowat iedereen die zich met voetbal bezighoudt. ;-)

  4. 100 woorden zegt:

    De beerput die opengetrokken is de afgelopen 36 uur is ongekend. Niet dat het echt verbazing wekt dat het zo gaat, maar wel dat het zo openlijk naar buiten wordt gebracht.

    Bergkamp en Jonk zijn pionnen en zullen net zo makkelijk weer geofferd worden als dat nodig is (of Cruijff dat nodig vindt).

    • je kan het zien als een doodsstrijd. Zelfs het engelse voetbal heeft injecties nodig van multimiljonairs van russische omvang. Of je dat kan voorkomen met een heel goede jeugdopleiding is de vraag. Het is het proberen waard, maar misschien is Vitesse al verder op het pad om te overleven.

      Om diezelfde reden is het ook tamelijk grote onzin om de rol van Johan Cruijff bij Barcelona te vergelijken met de rol die hij bij Ajax speelt of zou kunnen spelen. De nederlandse competitie gaat natuurlijk net zo ten onder als de buurtsuper na de komst van de grote keten hoe heet ze ook alweer. Tenzij……

Geef een reactie

