als ik Breukink zie en lees

moet ik altijd aan het Victoriaanse Tijdperk denken.
 
Breukink in het AD van vandaag: “ik hoop niet dat het wielrennen de dupe wordt van dit dopingsgeval Beltran.”
 
????? …..heel even schiet het door me heen dat het inderdaad beter is dat het korfballen daar onder gaat lijden, maar dat mist iedere grond en het is ook niet aardig voor René Scheffer.
 
Maar dan vervolgt Breukink:  ‘jammer dat dit nu weer naar buiten komt. Het betekent wel dat er niks in de doofpot wordt gestopt.’  Daar kan Johan Cruijff een puntje aan zuigen.
 
Ik herinner me Breukink in die horlogeploeg die de Tour uitstapte wegens ploegbrede darmproblemen. Ik herinner me dat Breukink in de Dolomieten in kansrijke positie de hongerklop kreeg, foutje, iets te weinig gegeten en gedronken,  kortom iets verkeerds of te weinig genomen
 
Een paar jaar geleden was er een leuke serie op de nederlandse televisie: het speelde in het Victoriaanse Tijdperk, veel kostuums, lekker aangesnoerde korsetten, pruiken, moeders en tantes die waken over de kuisheid van hun dochters en veel engelse humor.

Per ongeluk valt het woord penis in het bijzijn van dochterlief. Moeder en Tante schrikken zich het apezuur en zijn hoogst bezorgd: ‘Weet je wat dat woord betekent? vraagt moeder aan dochter.

Dochter: “al zou ik er op zitten in geërecteerde toestand, ik zou niet weten wat het is.”
 
Moeder en Tante zijn helemaal gerustgesteld, zo ook Breukink 

Dit bericht werd geplaatst in sport. Bookmark de permalink .

2 reacties op als ik Breukink zie en lees

  1. PACO PAINTER zegt:

    Fantastisch geschreven ofschoon het een leuk verhaal is

  2. carazo zegt:

    hartelijk dank Paco Painter voor je twee complimenten ofschoon ze elkaar niet uitsluiten

Geef een reactie

