is commercieel wel commercieel?

Als je de Volkskrant op internet bezoekt dan zie je vandaag , dwz op 23 juni om 16.26 uur het bericht met de titel:
“Rechter veroordeelt mogelijke brandstichter Delft.”

Dan krijg je onder dat bericht de advertenties door Google:

‘Lichaamvet verbranden?
Pas Deze Simpele Richtlijnen Toe En Zie Je Lichaamsvet Verdwijnen’
De adverteerder gebruikt ruim hoofdletters om aan te geven dat ze te maken heeft met één of meerdere  randdebielen.

Waar ik nu benieuwd naar ben:

– is deze samenloop van plaatsing veroorzaakt door de tag ‘verbranden/brand’?
– wat is de meerwaarde van het één en ander voor de Volkskrant?

Dit bericht werd geplaatst in economie, media. Bookmark de permalink .

3 reacties op is commercieel wel commercieel?

  1. Norman zegt:

    Die vraag kun je dan ook stellen bij de reclame die ik nu bij jou zie op je weblog. Welk woord roept de reclame op voor de Goodyear Run on Flat band? Of is Goodyear zo commercieel, dat ze het woord commercieel aan al hun reclame hebben gekoppeld?
    Maar ik zou als adverteerder van een vetverbrandingsproduct niet graag bij een stuk over brandstichting willen staan.

  2. carazo zegt:

    goeie vraag Norman, maar het antwoord blijft nog even uit. Als internetredactie zou je toch ook ook gewoon vragen kunnen beantwoorden van bloggers die niet op de bloggersbijeenkomsten worden uitgenodigd? Ooit heb ik geleerd dat nieuwe technieken nieuwe mores met zich meebrengt, maar blijkbaar gaat er een tijdje over heen.
    Ik besef nu dat ik een foutje maak, ik moet mijn vraag natuurlijk naar hun inbox zenden en er niet hoogmoedig van uitgaan dat ze zomaar alles lezen op hun eige volkskrantblog, ik ga het opsturen, even geduld…

  3. Norman zegt:

    En zodra het woord Volkskrant voorkomt op een pagina, krijg je reclame voor de Volkskrant zelf. Zo kun je nog een hele analyse gaan maken van de werking van advertenties op website en blogs.
    Blijft onverlet het feit, dat je voorzichtig moet zijn met welke advertentie je naast welk artikel of blog je plaatst, voor je het weet ben je kwetsend bezig. Maar wat voor een adverteerder natuurlijk nog veel vervelender is, advertenties worden als zinloze informatie gezien en niet meer bekeken. Want ze hebben geen logische/emotionele relatie met de inhoud van de pagina.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

