Herfkens (PvdA) als straatrover

Herfkens accepteerde het geld ‘in goed vertrouwen en zonder kwade bedoelingen’

Ik zit soms in een bus en dan komt er een jonge man opstappen met een zielig verhaal waarvoor hij financiële compensatie vraagt van de buspasagiers. Als extra- argument voegt hij er aan toe dat hij niet graag mensen van hun geld berooft.
 
“Dat zou er nog bij moeten komen godverdomme” zeg ik dan meestal en soms denk ik dat slechts stilletjes omdat de bedreiging wordt geuit door een fysiek nogal fors uitgevallen persoon.
 
Eerlijk gezegd heb ik de laatste tijd geen foto gezien van Herfkens en ik durf dan ook makkelijk uit te roepen: ‘dat zou er godverdomme nog bij moet komen dat je wel kwade bedoelingen had’

Het wordt nog fraaier: De VN-organisatie steekt voorts de hand in eigen boezem: “Herfkens is in grote haast en zonder veel begeleiding begonnen aan haar werkzaamheden als armoedebestrijdster”

Tweehonderdvijftigduizend euro in een paar jaar, dat mag je inderdaad grote haast noemen en die begeleiding had ze ook niet nodig zo lijkt het.
 
Het valt gewoon niet te ontkennen dat ze haar armoede efficiënt heeft bestreden.

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op Herfkens (PvdA) als straatrover

  1. Karin zegt:

    ooit gehoord van: hoor en wederhoor?Reactie is geredigeerd

  2. carazo zegt:

    ja hoor Karin, en ik reageer op de ‘tweede wederhoor’. In de eerste ‘hoor’ werd mevrouw Herfkens beticht van het ten onrechte aannemen van 250.000 dollar huursubsidie, in haar wederhoor stelde Herfkens dat Nederland bijzonder benepen over dit soort zaken denkt en dat ze anders tegen een blinde muur had moeten kijken in The States; in de tweede ‘hoor’ wilde minister Verhagen van de VN-organisatie weten of Herfkens willens en wetens de subsidie heeft ontvangen. En op dat antwoord (=wederhoor) van de VN-organisatie reageer ik.

Geef een reactie

