"het CDA wil onderzoek termijn abortus"

Dat vind ik een goed idee.
 
Een paar maanden geleden vroeg ik de Tweede Kamerfractie van GroenLinks dat te onderzoeken. Omdat ik aanwijzingen had dat de nederlandse abortuswetgeving wellicht misbruikt wordt, en abortus te vaak gezien wordt als een vorm van voorbehoedsmiddel.

De naam voorbehoedsmiddel zegt het al: dat is nooit de bedoeling is geweest van een liberale abortuswetgeving in Nederland, waar ik mijzelf ook verantwoordelijk voor voel.
 
Ik vroeg aan GroenLinks niet te wachten totdat rechts dit onderwerp zich eigen maakt.
 
Het heeft niet mogen helpen, de CDA-er Henk Jan Ormel heeft zich erover ontfermd.

Ook PVV-er Fleur Agena doet een goed voorstel om de termijn op acht weken te stellen, dus misschien moet ik gewoon konkluderen dat de CDA en de PVV méér links zijn dan GroenLinks op dit onderwerp.

Vooral ook omdat Femke Halsema niet méér weet te antwoorden op Henk Jan Ormel dan dat morele vraagstukken niet het voorrecht zijn van levensbeschouwelijke organisaties.
 
Misschien is het een te korte samenvatting van hetgeen Femke Halsema heeft gezegd, je weet het maar nooit met die journalisten, maar ik heb wel de vraag aan Femke Halsema:

GroenLinks doet dus niet aan levensbeschouwelijke zienswijzen?  Haar morele standpunten zijn niet gebaseerd op levensbeschouwelijke zienswijzen?

Dit bericht werd geplaatst in politiek. Bookmark de permalink .

2 reacties op "het CDA wil onderzoek termijn abortus"

  1. Arie den Wood zegt:

    Tja, van het CDA moet je het maar hebben!
    Geen abortus, wel een miljoen doden in Irak toedekken!!!!! Hahahahahahahahahahahahah!!!!!!!

  2. Hannie Krosenbrink zegt:

    Dag Carazo,
    Ik ben benieuwd naar de aanwijzingen die je hebt dat de abortuswetgeving in Nederland misbruikt wordt en te vaak gezien wordt als een soort voorbehoedsmiddel.
    Mij is bekend dat vrouwen niet zo maar een abortus laten doen, omdat dit nogal impact heeft. Zeker als het om een late abortus gaat, hebben vrouwen daar een goede reden voor. De artsen en verpleegkundigen in de abortusklinieken bespreken vooraf elke abortus serieus met betreffend vrouw.
    Nederland heeft lang het laagste abortus cijfer van de wereld gehad. Ik weet niet of dit nu nog zo is.
    Dat de pil per 1 januari 2008 nu ook weer voor 21 jarigen en ouder in het ziekenfondspakket zit, is naar mijn mening terecht. Ergerlijk dat dit keer op keer bevochten moet worden.
    Goede voorlichting en gratis voorbehoedsmiddelen is mijns inziens de beste remedie tegen ongewenste zwangerschap. Daar pleit ik voor en niet voor de 8 weken grens.
    Hartelijke groeten,
    Hannie

Geef een reactie

