brief aan mijn broer

vanwege je grote succes met het opsturen van mijn fietscomputertje heb ik nu een bijzonder verzoek: kun je mij een zwaa (een zeis om gras mee te maaien) toesturen?
 
Eerst een verklaring, mijn oppasser Enrique is op zijn vijftiende (hij is nu vijfentwintig en verantwoordelijk voor o.a. vijf  kinderen) uit een boom gevallen en heeft pijn als ie zich bukt. Hij maait het gras op mijn terrein met een lang mes, een machete en dat is voor hem  pijnlijk omdat hij zich daarbij moet bukken.
 
Het liefst heeft hij zo’n dieselgemeenteding, dat een diesel of benzinemotortje heeft, en met een hoop lawaai het gras eraf rast. Nadeel: het ding kan kapot, het bevordert het inkomen van de familie Shell of Esso, een hoop herrie, hij moet zelf oordoppen en een bril op maar dat is hier te warm dus dat doet ie niet, is over tien jaar doof zodat mijn orders niet meer doorkomen en dat is dan lastig voor mij.

 
(ik overdrijf hier een beetje maar niet heel veel, ik kan je verhalen vertellen over het spuiten met gif, nou dan is zijn korte termijn politiek duidelijk strijdig met de iets langere termijn politiek van mij)
 

Dus ik had iets beters bedacht voor zijn probleem:  een zwaa, zo’n ding dat papa had, die je zo nu en dan moet ha’nn opdat het ding, een lichte pirouette draaiend, een kladde vers gras neerlegt.

Zou je mij die zwaa kunnen opsturen? Met die strijkstok erbij. Liefst eentje van de boerenbond. De ha’nnhamer hoeft niet, ook de ha’nnspijker niet, die verzin ik hier wel.
 
Het ding zou je kunnen versturen via DHL, dat kost iets maar ik wil graag iets doen om zijn rugpijn te voorkomen, ook al heeft ie die verzwegen toen ik hem aannam. Ik ben verder heel erg tevreden over hem.
 
Ik hoor het wel, denk er rustig over na, de zomer is hier ingegaan, het gras groeit de komende drie maanden niet erg hard. 

liefs
carazo

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

