(acht) ontmoeting

een hele familie is van mij afhankelijk, een nigaraguaanse familie van zeven personen, de totale leeftijd opgeteld is tachtig jaar.

Als ik er plotseling niet meer ben dan heeft de familie binnen een week een groot probleem. Want ze sparen niet en elke veertien dagen betaal ik het salaris en daar leven ze van. Betaal ik niet dan leven ze minder, dat wil zeggen dan moeten ze links en rechts bietsen met alle gevolgen van dien.
 
Ik zou nu willen vertellen dat in deze situatie de solidariteit binnen de familie begrijpelijk groot is. Niets is minder waar, zoonlief naait zijn vader en zijn halfbroer waar ik bij sta. Dus de romantische oplossing van de ongekende solidariteit die zich ontwikkelt onder hen die lijden, die kan ik jullie niet bieden.
 
De situatie brengt mij er toe een paar dingen te regelen voor het geval ik per ongeluk door een microbusje wordt aangereden op de flanken van de vulkaan Masaya. Het hele verhaal past tot nu toe op vier A4tjes. Daarin staat in wie aan wie wat tijdelijk moet betalen en waarvoor.
 
Ik heb besloten dat ik uiteindelijk in Nederland wil liggen en wel in Winterswijk. Bij American Airlines kreeg ik een passend advies: ik moet regelen dat een begrafenisondernemer hier ‘het lichaam’ verstuurt naar een dito-ondernemer in Nederland.
 
Leuk aan de nicaraguaan is dat ie geen spier verrekt als ik vraag wat ik moet doen als ik het lichaam van een dierbare wil verzenden naar Amsterdam. Ze antwoorden punctueel op de vraag en vermelden ongevraagd wat het kost, heerlijk!

American Airlines werkt vaak samen in dit soort kwesties met ‘Monte de los Olivos’, begrafenisondernemer ‘de Olijfberg’ die 24 uur per dag bereikbaar is, ook handig.
Ik belde des middags tussen vier en vijf, maar niemand nam de hoorn op. Ik stuurde ook een mailtje, maar nu, acht dagen later wacht ik nog steeds op antwoord.
 
Ik zag in onze gele gids ook de ondernemer Metropolitana, ook 24 uur bereikbaar en ervaren in het versturen van gevallen lichamen naar het buitenland.
De telefoon ging één keer over en ene Yader Lider nam op. Ik maakte een afspraak met hem voor de volgende dag om 11.00 uur en hij zou er zelf ook zijn.

Dat is niet het geval.
 
Wie er wel is: een fraai gevormde dame met borsten die mijn aandacht vragen. Nu val ik normaliter niet eens op borsten maar deze ontnemen me acuut de lust om het onderwerp van mijn verscheiden aan te snijden

Dit bericht werd geplaatst in ontmoeting. Bookmark de permalink .

2 reacties op (acht) ontmoeting

  1. lidy zegt:

    Hahaha, Jan is een gezonde man :)

  2. ceesincambodja zegt:

    Hè get Jan, wat morbide.
    Maar o zo herkenbaar!
    Het eerste gesprek over als jou (mij) wat onverhoopts overkomt. "Hoe moet het dan met de school? En wie zal er dan betalen? Nou, u moet straks maar heel voorzichtig rijden op de motor terug naar huis hoor."
    Ach, misschien toch een beetje minder hard dan de Nicaraguanen.

Geef een reactie

