"een goede sfeer lijkt dodelijk"

De directeur van de school waar een 14 jarige een 16 jarige omlegde vertelt dat de sfeer goed was, mede door zijn veiligheidsmaatregelen.
 
In vele landen wordt de politieke discussie gevoerd over meer veiligheid door bijvoorbeeld camera’s in het openbare gebied versus het recht op privacy van het individu. Twee tegenstrijdige dingen dus. Waarbij het belang van de burger por fin dus ter discussie staat.
 
Dat is onze directeur vreemd, in tegendeel: zijn veiligheidsmaatregelen bevorderen de sfeer.
 
Het lijkt me dat onze directeur een gat in de markt heeft ontdekt.
 
Ik heb een vraag, -niet aan onze directeur- van hem verwacht ik dat ie zal voorkomen dat ie morgen in de bijstand verzeild raakt, ook al vanwege dat gat in de markt,
Nee, ik heb een vraag aan de pc.

Aan de politiek correcten vraag ik: ‘moeten we voortaan de goede sfeer zien als aanwijzing voor naderend onheil?’

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

2 reacties op "een goede sfeer lijkt dodelijk"

  1. Mephisto zegt:

    Neen, meestal als verwijzing.
    Liefde doodt…….Reactie is geredigeerd

  2. carazo zegt:

    leg eens uit Mephisto, ik begrijp je nuance niet

Geef een reactie

