"FANTA"

Vroeger dacht ik dat Fanta een nederlands limonade-merk is.
Nou, dat heb ik verkeerd gedacht.

Daarna dacht ik dat nicaraguaanse vrouwen die Fanta drinken een eerlijke, oprechte en open mind hebben, alsof Fanta een nederlands merk is,

vergeet het maar, Fanta is geen nederlands merk

Dit bericht werd geplaatst in straatbeeld. Bookmark de permalink .

7 reacties op "FANTA"

  1. Rene Scheffer zegt:

    Nou zeg…dat heb ik ook altijd gedacht. Is het niet van Riedel?

  2. K zegt:

    Fanta is toch van de Coca-cola Company?
    Appelsientje en zo is van Riedel.

  3. carazo zegt:

    @K: je hebt helemaal gelijk, volgens Wikipedia is het in de Tweede wereldoorlog ontstaan toen Coca Cola Duitsland geen ingredienten meer ontving uit de States voor de cola. Het drankje werd populair bij de nazi’s. Vrumona maakte de nederlandse tegenhanger Sisi

  4. ceesincambodja zegt:

    Je stukjes worden steeds korter, Jan. Het loopt toch wel allemaal goed te gaan, daar in Nicaragua?

  5. carazo zegt:

    dank voor je belangstelling Cees, het gaat goed, ik ben erg bezig met mijn werk, daarom gun ik me minder tijd voor het VKblog, komt die leuke feuilleton er ook nog tussendoor waar ik me met plezier tegenaan bemoei, tot overmaat: onze dansmiddagen zijn vandaag ook weer begonnen, vandaar.
    Ken je het lied Stroei Voei kana kane …, dat stukje wordt iets langer

  6. Meneer Opinie zegt:

    Fanta is gelukkig niet alleen een goor frisdrankje, het staat ook voor Food And Nutrition Technical Assistance (www.fantaproject.org). Wellicht interessant voor jou?

  7. carazo zegt:

    @Meneer Opinie: is nieuw voor mij de relatie voeding/hiv, dank voor de tip, heb er al even vluchtig naar gekeken, ligt niet op mijn vakgebied(stedebouw/bouwen) maar toch bedankt

Geef een reactie

