(zeven) ontmoeting

de kamer in het gastenhuis van de gemeente waar ik sinds kort werk is donker, muf en een beetje vies. Vaak is er geen water. Ik logeer hier tijdelijk omdat mijn huis nog niet klaar is.

Op mijn werk heb ik de eerste discussies over wie mijn counterpart gaat worden, wie ga ik opleiden door samen de problemen op het gebied van de ruimtelijke ordening op te lossen.
 
Peter is de beste kandidaat, dat vindt hijzelf  maar ook één van mijn twee bazen. Ik hou vast aan een open sollicitatieprocedure, waar Peter natuurlijk ook aan mee kan doen. Vooralsnog  zie ik in Peter een vriendelijke jongeman die altijd ja zegt of nee als hij denkt dat dat van hem wordt verwacht; hij is niet erg snugger en heeft soms opvallende standpunten.
 
De vierde avond wordt er op mijn deur geklopt, ik doe open en daar staat zij:

Nohemy

zo heet ze zegt ze. Ik schat haar vierentwintig en nodig haar binnen.

Volgens de acculturatiecursus is dat niet de juiste beslissing maar volgens diezelfde cursus kan zij daar helemaal niet staan te kloppen op mijn deur zonder begeleiding door haar broer of kind.

Ik heb een stoel en een bed, ik schaam me plaatsvervangend voor zoveel armoede. Zittend op het bed maakt zij me duidelijk dat zij de aangewezen persoon is om met mij samen te werken, ze heeft daarvoor zakelijke argumenten,  ze heeft die opgeschreven in haar cv.

Gesteund door de muffe lucht blijft mijn geest helder en ik vertel haar van de sollicitatieprocedure waaronder een heuse test.

Ze verzekert mij dat ze daar aan mee zal doen en maakt aanstalten om te vertrekken.
Ik ben opgelucht , ook omdat er minstens één tegenkandidaat is voor Peter

Dit bericht werd geplaatst in ontmoeting. Bookmark de permalink .

5 reacties op (zeven) ontmoeting

  1. Starry Night zegt:

    Wordt vervolgd;-)?

  2. carazo zegt:

    ik moet je teleurstellen Starry Night, Peter deed niet mee aan de procedure, Nohemy werd vierde, er komt nog wel een andere ontmoeting..

  3. ceesincambodja zegt:

    Jan, is Peter óók Nederlands?
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

  4. Starry Night zegt:

    Peter deed niet mee? Dat zal voor jou geen teleurstelling geweest zijn;-).

  5. carazo zegt:

    @ceesincambodja: Peter is nicaraguaan, spreek uit op zijn engels: Pieter. Over namen is een ander verhaal te vertellen, legeraanvoerders en andere leiders zijn erg in trek: Napoleon, Bismarck en Rommel; ook filmsternamen: Shariff of sporthelden. Een moeder die bij me werkte vroeg me haar pasgeboren zoon een naam te geven. Dat vond ik te ver gaan. Twee weken later had ze het probleem zelf opgelost Michael Johnson, die grote basketballer from the States dus. Had ik dan toch maar niet…

Geef een reactie

