oma en vraaggestuurd

Toen ik jong was moest ik wel eens een boodschap doen voor mijn ouders. Bijvoorbeeld het betalen van de premie voor de onderlinge ziektenkostenverzekering, de penningmeester van de ‘onderlinge’ woonde tien minuten fietsen verder op, dat was allemaal heel goed te doen.

Een enkele keer kreeg ik binnen tien dagen opnieuw de vraag of ik naar de penningmeester wilde gaan om de premie te betalen. Alweer? Ik ben pas geweest!  Ja, Oma van Herman van Hutteman ligt sinds gisteren in het ziekenhuis en daarom is opnieuw onze bijdrage nodig.

Ik heb deze situatie ongeveer vier jaar lang bewust meegemaakt, daarna was de “onderlinge” onderwerp en speelbal van de ene fusie na de andere.
Met het voordeel dat er geen verband meer was tussen  de ziekte van een bepaalde oma en de premie en met het nadeel dat er geen verband meer was tussen de ziekte van een bepaalde oma en de premie.

IJskastmoeder noemt in haar bijdrage dat het dossier (= het etiket) een rem is om hulp te vragen in een bepaalde situatie. Omdat dossiers een eigen leven gaan leiden. Als je de aspiraties van Google kent, is deze angst terecht.

Het nadeel van het gebrek aan privacy bij de “onderlinge” in mijn jonge jaren haalt het niet bij het risico van je huidige officiële ‘gezondheidsstatus’, vastgelegd in dossiers en databanken.
 
Reden om weer te gaan denken aan een “onderlinge”!

Ik denk dat ook Eline wel een bijdrage over heeft voor een PGB voor IJskastmoeder, expliciet vermeldt ze in haar reaktie dat ze er veel voor terugkrijgt, voor de verhalen van IJskastmoeder.
 
Hoeveel moet er in die PGB?  Ik doe mee, onder voorwaarde dat we corresponderen per brief met zo’n postzegel erop

Dit bericht werd geplaatst in solidariteit. Bookmark de permalink .

2 reacties op oma en vraaggestuurd

  1. ijskastmoeder zegt:

    ;-)) De onderlinge van het volkskrantblog, ik ben ontroerd.

  2. carazo zegt:

    @IJskastmoeder: even off-topic, je hebt wel een hele mooie ijskast. Ik ben jaloers!

Geef een reactie

