‘Streepjescode’ verminkte lijken stemt mij tot enig optimisme

“Als ik verminkt ben of in stukken gesneden kan mijn familie mij herkennen aan mijn speciaal teken. Door mijn tatoeage bespaar ik mijn familie een hoop ellende, hoeven ze niet lange rijen lijken te bekijken”
Tot zover het ANP bericht.

Ik stel een zekere standaardisatie voor, bijvoorbeeld voor de onzen een rode en hullie een blauwe tatoeage. Dat kan de rij lijken die jouw familie langs moet behoorlijk wat korter maken.
Wat me bevalt aan deze ontwikkeling in Irak is dat er nog steeds bereidheid is om anderen ellende te besparen en dat rationeel nagedacht wordt hoe dat te bereiken.

Een volgende stap zou kunnen zijn de blauwen minder te verminken zodat ze zelf naar hun familie kunnen lopen. Misschien dat de blauwen van de weeromstuit iets dergelijks bedenken.

Dit bericht werd geplaatst in ratio. Bookmark de permalink .

9 reacties op ‘Streepjescode’ verminkte lijken stemt mij tot enig optimisme

  1. Starry Night zegt:

    Ik had het nog nergens gelezen, dit. Luguber. Je fantasie zou ervan op hol slaan;-).

  2. carazo zegt:

    @Starry N: ik deed -min of meer vanzelf- mijn best het bericht niet tot me door te laten dringen, maar dat mislukte

  3. Galadriel zegt:

    mensenmerken….

  4. eva zegt:

    Zo erg is het dus!
    Oorlog.
    Het moest verboden worden!
    gr eva

  5. Ramirezi zegt:

    Ik ga voor jouw voorstel onderaan…

  6. Eva zegt:

    Streepjescodes … eh, op t voorhoofd neem ik aan, maakt t duidelijk zichtbaar. Ik wil graag een rose enne denk dat ik me dan ga richten op mannen met n blauwe :)

  7. lidy zegt:

    Ooit schreef ik het volgende gedicht als een grapje, maar als ik je bijdrage lees dan doet het me toch wel sterk denken aan geoormerkte koeien;
    ik ben een koe
    ik vreet het gras in de weide
    met vele zussen aan mijn zijde
    doe ik wat ik doe
    want ik ben een koe
    kmoet iedere dag schijten
    tis voor mijn boer een hard gelag
    maar mij kun je’t niet verwijten
    ik ben zijn koe
    en val onder zijn gezag
    ik ben een koe
    wat wil je dat ik doe
    kben nog lang nie dood
    geef elke dag melk
    voor de kaas op jouw brood
    ben ik tochtig zoals dat heet
    dan krijg ik een spuit in m’n reet
    om een kind te baren
    niet fijn, maar wat wil je dat ik doe
    ik ben maar een koe
    de dag zal komen
    met een touw om mijn nek
    sta ik te wachten aan het hek
    tot De Dood mij komt halen
    natuurlijk moet ik balen
    ik schijt het van me af
    het is niet laf
    het is mijn lot
    als de slagers mij ontleden tot op het bot
    want ik ben een koe
    verworden tot een festijn
    van ossenhazen en blinde vinken
    mijn gedachten niet meer bij de pinken
    als jullie mijn dood verdrinken in wijn
    en proosten op het einde van mijn koezijn
    Tja Jan want machthebbers blijven proosten op hun successen, al zijn deze voortgekomen uit excessen.

  8. jan krosenbrink zegt:

    dank Lidy, je conclusie is helaas waar. Ik kom nog terug op je gedicht, moet eerst iets anders doen

  9. jan krosenbrink zegt:

    @Lidy, ik zou nog terug komen voor je gedicht, eigenlijk gaat het om de tegenhanger van eten nl schijten, dus het had ook op je eigen blog gekund, maar het gedicht staat hier.
    Voor een boer is dat schijten geen hard gelag hoor! Integendeel, wel is het een hoop werk, maar het is output die hij heel goed kan gebruiken. Vroeger was er een evenwicht tussen input en output. Een boer kon 7 koeien houden op een hectare grond, meer voer komt er niet af van die hectare, maar die zeven koeien bemesten die hectare ook voldoende om het volgend jaar weer vrolijk verder te gaan.
    Toen werd veevoer gehaald uit Birma etc, door koeien hier opgegeten, hier uitgescheten en niet in Birma, je begrijpt dat de grond in Birma steeds onvruchtbaarder wordt. En hier een mestoverschot, er is aan gerekend om de mest terug te vliegen naar Birma…Enzovoorts…, er zijn meer voorbeelden.
    Maar Alex Roeka komt mooi uit Nederland daar verspil jij weinig transportkosten aan, ik weer welReactie is geredigeerd

Geef een reactie

