Opwinding

Een breed houten terras van het restaurant boven de rivier. Een stuk komt het terras op, kent het verloofde stel aan het tafeltje naast mij.

Lang en slank, superfraai van vorm en met een natuurlijke uitstraling van ik heb geen enkel idee welke indrukken ik zo links en rechts achterlaat.

De verloofde veinst alsof de opkomst van het stuk geen invloed heeft op de relatie die er leuk uitzag. De verloofde ziet er zelf ook heel redelijk uit, begint nu toch duidelijk meer te bewegen en honderduit te praten, het is glashelder dat het gaat om antwoord geven aan het stuk dat nu aanschuift. Het stuk biedt de verloofde een sigaret aan. Zij accepteert de sigaret.

Dit bericht werd geplaatst in ontmoeting. Bookmark de permalink .

2 reacties op Opwinding

  1. Starry Night zegt:

    Ja… maar….kijk….. ‘Stukken’ brengen dan wel mannen eventjes het hoofd op hol, maar beklijven doet het niet. Met een relatie (laat staan verloving) heeft het niks te maken. Als het goed zit wordt het onaantrekkelijkste schepseltje niet bedreigd door de fraaiste vormen van welke dame dan ook. Althans, daar reken ik altijd maar een beetje op. Anders is het leven wel erg oneerlijk.
    Maar een leuke observatie is het.

  2. carazo zegt:

    ik heb de tekst iets bewerkt, want die was niet eenduidig.
    @Starry Night: ik hou ook niet van oneerlijk en blijf optimistisch

Geef een reactie

