Ondraaglijke schoonheid bestaat

Er is één taak te volbrengen, breng het onder woorden, breng het in beeld; natuurlijk, je woorden zullen te kort schieten en de beelden die je oproept zullen falen.

Niet alléén in de ogen van de persoon die je beschrijft en zich dagelijks in de spiegel bekijkt en dagelijks haar dagboek leest.

Dodelijke protesten liggen op de loer: hoe bedoel je onschuldige schoonheid, je bedoelt waarschijnlijk haar geveinsde onschuldigheid…

Daarmee is alles verloren, dit protest moet je zien te voorkómen, dit moet je vóór zijn.

Je dient je woorden zó te kiezen dat het lijkt dat je woorden niet over haar gaan: “Waarom geeft je horloge 09.58 am aan terwijl het toch duidelijk pm is?”

Dit bericht werd geplaatst in levenskunst. Bookmark de permalink .

8 reacties op Ondraaglijke schoonheid bestaat

  1. Lidy zegt:

    ondraaglijke schoonheid, ik zou je willen begrijpen, maar ik begrijp je niet!…

  2. carazo zegt:

    Lidy, ik probeer te vertellen dat soms de schoonheid mij naar adem doet happen, dat geeft geluid en dat geluid mag ik ook best laten ontsnappen, dan gaat er niks mis.

  3. lidy zegt:

    Ik zou best zo’n moment willen meemaken, een moment van ondraaglijke schoonheid die mij naar adem doet happen. Je bent een geluksvogel Jan!…

  4. carazo zegt:

    @Lidy, dat gun ik jou ook, dank voor je compliment, ik probeer het niet voor mezelf te houden

  5. zinnen verzetten zegt:

    ondraaglijke schoonheid doet pijn
    maar god! het is het lijden meer dan waard

  6. bert zegt:

    ondraaglijke schoonheid deed de mooiste gedichten ontstaan – zo kon iedereen die de gedichten lazen een stukje meedragen van de last …

  7. kucuk gamze zegt:

    wanneer bestaat het sport lopen?
    wil ik weten alstublieft

  8. carazo zegt:

    @ Kucuk Gamze: ik begrijp je vraag niet

Geef een reactie

